maandag 31 mei 2021

Vergeving

https://www.rd.nl/artikel/928955-vergeving-van-misbruik-komt-na-berouw-en-bekering

Het is gemakkelijk goede sier te maken door je aan de zijde van slachtoffers te plaatsen in deze wereld.

Docent en pastor van der Voet zegt dat Lukas 17:3-4 bepalend is voor vergeving van een zonde. Maar de waarheid is dat geheel Gods woord bepalend is voor de vergeving van zonde.

Van der Voet zegt ook dat bekering en vergeving voorwaardelijk zijn. Dat zullen we nog bezien. Dan verwijst hij naar God en Jezus. Maar de tekst van Lukas 17:3-4 handelt over vergeving van zonde tussen mensen onderling.

Verder beweert van der Voet bereidheid tot vergeven start bij de erkenning van de schuld van de dader.

Uit lukas 17:3-4 blijkt dit in het geheel niet. Wat hier geleerd wordt is dat een broeder die gezondigd heeft vergeving moet ontvangen als het hem leed is dus als hij zijn zonde erkent en vergeving begeert.

Niet slechts een keer maar zeven keer, dus altijd. Dus als een broeder zeven maal in de zonde valt en hij komt zevenmaal terug met sorry, het spijt me, vergeef me dan moet het vergeven worden.

God tolereert geen onverzoenlijkheid of haat. God gebiedt liefde op vele plaatsen en veroordeelt onverzoenlijkheid in romeinen 1:29 en 2 timothëus 3:5.

De bereidheid tot vergeven moet er wel degelijk zijn al wordt dat door dader "geblokkeerd".

“21. Toen kwam Petrus tot Hem, en zeide: Heere! hoe menigmaal zal mijn broeder tegen mij zondigen, en ik hem vergeven! Tot zevenmaal? 22. Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal, maar tot zeventigmaal zeven maal.” (Mattheus 18:21-22, Statenvertaling Bijbel)

Lees ook de gelijkenis met het slot:

“Alzo zal ook Mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet van harte vergeeft een iegelijk zijn broeder zijn misdaden.” (Mattheus 18:35, Statenvertaling Bijbel)

Verder leert de schrift:

“43. Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult uw naaste liefhebben, en uw vijand zult gij haten.44. Maar Ik zeg u: Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen; 45. Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46. Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde? 47. En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo? 48. Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.” (Mattheus 5:43-48, Statenvertaling Bijbel)

“En Jezus zeide: Vader, vergeef het hun; want zij weten niet, wat zij doen. En verdelende Zijn klederen, wierpen zij het lot.” (Lukas 23:34, Statenvertaling Bijbel)


“57. Maar zij, roepende met grote stemme, stopten hun oren, en vielen eendrachtelijk op hem aan;58. En wierpen hem ter stad uit, en stenigden hem; en de getuigen legden hun klederen af aan de voeten eens jongelings, genaamd Saulus. 59. En zij stenigden Stefanus, aanroepende en zeggende: Heere Jezus, ontvang mijn geest. 60. En vallende op de knieen, riep hij met grote stem: Heere, reken hun deze zonde niet toe! En als hij dat gezegd had, ontsliep hij.” (Handelingen 7:57-60, Statenvertaling Bijbel)

Zoveel bereidheid tot vergeving moet er zijn!

“12. En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.13. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze. Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid, amen. 14. Want indien gij den mensen hun misdaden vergeeft, zo zal uw hemelse Vader ook u vergeven. 15. Maar indien gij den mensen hun misdaden niet vergeeft, zo zal ook uw Vader uw misdaden niet vergeven.” (Mattheus 6:12-15, Statenvertaling Bijbel)

Ik had eens tegen iemand gezondigd en erkende mijn schuld en vroeg om vergeving met een enkel woord. En toen wilde die persoon mij daarmee manipuleren en het in het midden laten of die persoon wilde vergeven. Want die persoon wilde tranen zien en ik kon niet zalig worden enzovoorts nou als je er zo mee omgaat en er een poppekast van wil maken en Gods woord als een soort toverspreuk wil gebruiken om mensen te manipuleren en te binden en er een soort Gehazi slaatje uit te slaan en denkt zo wraak te moeten nemen en iemand buiten het koninkrijk van God te houden dan maak je wel een eeuwige vergissing want dan zul je zelf dat koninkrijk van God niet binnengaan. Zo'n geval heeft me een tijdlang achtervolgt na mijn bekering maar God heeft me daarvan verlost door woord en Geest.

“Verblijd u niet over mij, o mijn vijandin! wanneer ik gevallen ben, zal ik weder opstaan; wanneer ik in duisternis zal gezeten zijn, zal de HEERE mij een licht zijn.” (Micha 7:8, Statenvertaling Bijbel)

“Vrees niet, want gij zult niet beschaamd worden, en word niet schaamrood, want gij zult niet te schande worden; maar gij zult de schaamte uwer jonkheid vergeten, en den smaad uws weduwschaps zult gij niet meer gedenken.” (Jesaja 54:4, Statenvertaling Bijbel)

https://www.youtube.com/watch?v=byiOEmZmmts

https://www.youtube.com/watch?v=7j-NErf-_Ho

S.A.







Concilie van Ede 31 mei 2021

Vaststelling christelijke geloofsbelijdenis Ede 2021.

Aantal bisschoppen aanwezig: 0

Er is nooit sprake geweest van een eenparig belijden met de heilige vergadering van alle tijden en plaatsen, van een algemeen en ongetwijfeld christelijk geloof. Dat wil zeggen: door middel van een enkele geloofsbelijdenis buiten Gods woord. Omdat dergelijke geloofsbelijdenis niet bestaat.

Het "nedergedaald ter helle" in het 4e artikel van de apostolische geloofsbelijdenis, dat ook zijn ingang heeft gevonden in de geloofsbelijdenis van athanasius, komt via Tyrannius Rufinus van Aquilejia (geboren te Concordia 345 410 gestorven te (Messina) Sicilië) uit de geloofsbelijdenis van Aquileija.

Rufinus schrijft hierover dat het schijnt dat de betekenis hiervan overeenkomt met het woord begraven en niet toegevoegd was aan de oud roomse belijdenis en niet voorkwam in de oosterse kerken. Hij weet het dus niet zeker.

Verder leert deze Rufinus dat het "nedergedaald ter helle" wat in het latijn inferno is, en in het grieks hades, en in het hebreeuws sheol betekent. Ook een afdaling van Christus in het dodenrijk inhoudt waar hij zou hebben gepreekt. Als hij schrijft: "That was why peter wrote: Because Christ, being put to to death indeed in the flesh, but enlivened in the Spirit which dwells in Him, went down to preach to those spirits which were shut up in prison, wich had been incredulous in the days of Noe. Incidentally , this passage makes plain the nature of the task He accomplished in the underworld. [...]"

En ook in de vierde belijdenis van Sirmium 11 juni 359.
Ook hier wordt naast het sterven een afdaling onder de aarde voorgesteld met activiteiten van Christus:
"And died and descended into the parts beneath the earth, and regulated the things there, whom the gatekeepers of hell saw (job 38:17) and shuddered"

En zo is dus bewezen dat daar waar deze passage intrede deed in een belijdenis. De nederdaling ter helle altijd uitgelegd geweest is, als meer dan slechts een dood liggen in de aarde van een ontzield lichaam alleen.

De Rooms katholieke kerk bouwt haar ketterse leer van het vagevuur en het voorgeborchte op het "nedergedaald ter helle" en bovengenoemde tekst (en andere) uit de bijbel die Rufinus niet letterlijk maar verdraaid citeert. Al ruim voor dat de monnik Pirmin in (slecht latijn?) de huidige vorm van de apostolische geloofsbelijdenis doorgeeft of in elkaar knutselt.

De apostolische geloofsbelijdenis is en was in haar huidige en diverse historische vormen dus niet zuiver.

In de reformatie hebben ze aan deze onvolkomen belijdenis met ketterse uitleg een (meer) bijbelse verklaring gegeven zoals in de heidelbergse catechismus is verklaard. Dat is op zich niet verkeerd. maar lost de verwarring niet op en maakt een dubbelzinnige uitleg mogelijk. En is als zodanig TOTAAL NIET algemeen en ongetwijfeld.

Bovendien wijst de apostolische geloofsbelijdenis alleen God de Vader aan als Schepper. Maar de Zoon van God en de Heilige Geest zijn net zo goed die Ene Schepper Johannes 1:3 en Efeziërs 3 vers 9 en genesis 1:2 en psalm 33:6

De reformatoren hadden er dus beter aan gedaan de schijn niet op te houden en de christelijke geloofsbelijdenis geheel te reformeren naar de onfeilbare regel des geloofs Gods woord zelf.

Ik stem toe dat Jezus Christus met lichaam en ziel geleden heeft en in het bijzonder aan het kruis de helse smarten weggedragen heeft in de van God verlatenheid aan het kruis in de drie-urige duisternis waar Hij de hitte van Gods gramschap heeft geblust toen Hij het uitriep: ELOI, ELOI, LAMMA SABACHTANI, hetwelk is, overgezet zijnde: Mijn God, Mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten?

Waardoor Hij niet alleen anderen maar ook mij naar ziel en lichaam voor eeuwig verlost heeft van de hel, de tweede dood, de poel des vuurs, de buitenste duisternis waar wening is en knersing der tanden, het helse vuur waar de worm niet sterft en het vuur niet uitgeblust wordt, de plaats der pijniging, de helse verdoemenis.

“Maar Ik zal u tonen, Wien gij vrezen zult: vreest Dien, Die, nadat Hij gedood heeft, ook macht heeft in de hel te werpen; ja, Ik zeg u, vreest Dien!” (Lukas 12:5, Statenvertaling Bijbel)

“Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren.” (Openbaring van Johannes 20:6, Statenvertaling Bijbel)

“Die oren heeft, die hore wat de Geest tot de Gemeenten zegt. Die overwint, zal van den tweeden dood niet beschadigd worden.” (Openbaring van Johannes 2:11, Statenvertaling Bijbel)

“En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood.” (Openbaring van Johannes 20:14, Statenvertaling Bijbel)

“En werpt den onnutten dienstknecht uit in de buitenste duisternis; daar zal wening zijn en knersing der tanden.” (Mattheus 25:30, Statenvertaling Bijbel)

“47. En indien uw oog u ergert, werpt het uit; het is u beter maar een oog hebbende in het Koninkrijk Gods in te gaan, dan twee ogen hebbende, in het helse vuur geworpen te worden; 48. Waar hun worm niet sterft, en het vuur niet uitgeblust wordt.” (Markus 9:47-48, Statenvertaling Bijbel)

“Want ik heb vijf broeders; dat hij hun dit betuige, opdat ook zij niet komen in deze plaats der pijniging.” (Lukas 16:28, Statenvertaling Bijbel)

“Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?” (Mattheus 23:33, Statenvertaling Bijbel)

Hierom stellen we vast, dat de drie formulieren van enigheid, en de geloofsbelijdenissen, niet veel meer dan de apocriefe boeken zijn, en geheel ondergeschikt aan Gods woord. EN dat die de enige onfeilbare regel des geloofs is. Zoals de reformatie in nederland zelf ook beleden heeft in artikel 7. NGB

Sint Servatius

Bronnen:

https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=1&id=1092

https://ccel.org/ccel/schaff/creeds2/creeds2.

https://archive.org/details/rufinus_202001

zondag 30 mei 2021

To Marvin at evilinsult.com

Evil Insult Generator at F-Droid

 

You are the prime example of what man has become by the fall of Adam and Eve in paradise. You are unable to generate one drop of love.


 

“1. Though I speak with the tongues of men and of angels, and have not charity, I am become as sounding brass, or a tinkling cymbal.2. And though I have the gift of prophecy, and understand all mysteries, and all knowledge; and though I have all faith, so that I could remove mountains, and have not charity, I am nothing. 3. And though I bestow all my goods to feed the poor, and though I give my body to be burned, and have not charity, it profiteth me nothing. 4. Charity suffereth long, and is kind; charity envieth not; charity vaunteth not itself, is not puffed up, 5. Doth not behave itself unseemly, seeketh not her own, is not easily provoked, thinketh no evil; 6. Rejoiceth not in iniquity, but rejoiceth in the truth; 7. Beareth all things, believeth all things, hopeth all things, endureth all things. 8. Charity never faileth: but whether there be prophecies, they shall fail; whether there be tongues, they shall cease; whether there be knowledge, it shall vanish away. 9. For we know in part, and we prophesy in part. 10. But when that which is perfect is come, then that which is in part shall be done away. 11. When I was a child, I spake as a child, I understood as a child, I thought as a child: but when I became a man, I put away childish things. 12. For now we see through a glass, darkly; but then face to face: now I know in part; but then shall I know even as also I am known. 13. And now abideth faith, hope, charity, these three; but the greatest of these is charity.” (1 Corinthians 13, KJVPCE)

God bless you with grace and repentance.


De Medicijnmeester.

 “31. En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. 32. Ik ben niet gekomen om te roepen rechtvaardigen, maar zondaren tot bekering.” (Lukas 5:31-32, Statenvertaling Bijbel)

http://www.hetgekrookteriet.com/Diverse_artikelen/SGP_vaccin.html

"Rd-journalist" van der Hoeven van het gekrookteriet.com schrijft een redelijk onderbouwd artikel, waarin hij bewijst, dat de SGP staat voor opstand tegen Gods oordelen, en Gods voorzienige regering verwerpt.

Ik zou het zo insturen bij het rd.

Toch gaat het bij zijn derde punt mis als hij schrijft: "Vaccins, terwijl Gods Woord leert dat degenen die ziek zijn een medicijn nodig hebben, niet die gezond zijn."

Ten eerste spreekt Jezus niet over een medicijn maar over den medicijnmeester.

Ten tweede spreekt Jezus hier over wie de medicijnmeester nodig hebben dus waar de medicijnmeester  zich begeeft.

Ten derde leert Jezus hier dus geen gebod van doen en laten voor zieken of gezonden. Maar neemt hij een natuurlijk beeld als voorbeeld. Om te bewijzen dat Hij Zich als Degene Die gekomen is. Om te roepen niet rechtvaardigen maar zondaren tot bekering. Zich bij tollenaren en zondaren bij uitstek op de juiste plek bevind. Omdat Hij daar Zijn werk moet doen.

Ook bij zijn laatste punt over meer dan 10.000 doden moet de kanttekening geplaatst worden dat er bij diverse landelijke en europese organisaties meldingen gedaan worden maar dan moet nog vast komen te staan of er een direct verband is.

"Rd-journalist" van der Hoeven heeft ook nog steeds zijn website niet uitgezuiverd van complot leugens en valse leringen. Heeft blijkbaar geen vergeving nodig voor zijn valse aantijgingen jegens mij. Het zij hem van mijn zijde vergeven. Maar hij staat hiermee wel in de schuld voor God.

Hij schrijft ergens verontwaardigd dat een kerklidmaatschap een gebroken rietstaf is maar dat is zijn eigen website dus gezien bovenstaande ook. Een geknakt rietje buigt voor de waarheid en die zal God niet verbreken maar die de nek verhardt zal schielijk verbroken worden al heette je tienduizend keer gekrookt. Niemand kan steunen op egyptische rietstaven van valse leringen en complot leugens, want die gaan dwars door je hand heen. Een kerklidmaatschap is niet per definitie verkeerd, want God stoot daar ook arbeiders uit (ook op het gebed daar kan ik van getuigen). Of heb je geen medelijden met die kinderen die het verschil tussen hun linker en rechterhand niet weten ?

Onlangs hoorde ik nog dat een oudgereformeerde gemeente gesloten was. Nu zijn ze weer helemaal open. Want ik had gebeden of God die dominee wilde toespreken "laat de kinderen tot mij komen en verhinderd ze niet". Met als grond: "God vordert dat de naneef eeuwenlang van kind tot kind dit onderwijs ontvang". Van de week kreeg ik in de middag die woorden weer terug. Naar ik later hoorde was mijn vrouw op bezoek bij iemand die vertelde dat de kerk weer open was. want de dominee had vrijmoedigheid gekregen om de kerk weer te openen met de woorden: "laat de kinderen tot mij komen". Of de dominee en de kerkeraad hun hand in eigen boezem gestoken hebben en schuld hebben beleden weet ik niet. Toch wordt ik hier van Godswege bevestigd dat de weg die de kerken gaan in gehoorzaamheid niet aan God maar aan "de keizer" een weg is die recht mag schijnen te zijn (ds W.A. Zondag - braafste jongetje van de klas) maar het einde van die zijn wegen des doods.

“Er is een weg, die iemand recht schijnt; maar het laatste van dien zijn wegen des doods.” (Spreuken 16:25, Statenvertaling Bijbel)

S.A.

 

 

 

 

 

 

 

 

zaterdag 29 mei 2021

De hond van Burggraaf.

 Een man vertelde me eens dat hij zijn vuilnisbakkenras hondje had laten inslapen(vermoorden). Waarop ik hem antwoordde dat ik een evangelist kende die ook een hond had die verkankerd was met wild vlees maar ze hadden geen geld voor een operatie. Dat die man toen een hond voor God is geworden om voor zijn hond te bidden en toen heeft God die hond die anders ten dode was opgeschreven genezen.

Je als je dat groter gaat maken dan het is dan word het ook vals. Ik lees nergens in de bijbel dat God dode dieren weer tot leven wekt. God zou dat natuurlijk wel kunnen. Maar bijna dood of als dood is natuurlijk niet echt dood.

De rechtvaardige kent het leven van zijn beesten zou je denken. Maar hoe gaat de herder om met de schapen van Christus is dan vervolgens de vraag naar Ezechiël 34. Ja en dan valt ook Burggraaf door de mand omdat hij zo nodig een 10e punt moest scoren tegen Kleen met een valse dienstbare geest leer. Waar ook van de Hoeven van het gekrookteriet.com zich mee heeft laten besmetten.

En als je daar dan in alle eenvoudigheid op wijst dan wordt je verweten de zonde tegen de Heilige Geest te hebben gepleegd. Maar ik heb nog nooit gehoord dat Christus zich na Zijn opstanding heeft geopenbaard aan zonde tegen de Heilige Geest plegende Farizeeërs. Zoals de Heere dat onlangs nog bij mij heeft gedaan.

Burggraaf al liet je je hond 1000 keer uit de dood opstaan en had je 5000 bekeerlingen en je verkondigt een dwaalleer, aanbidt de oudgereformeerde refodom inlegkunde drekgod, lastert de schapen Christi, verkondigt complot leugens. Gelooft ongelovig verbitterd het getuigenis van Maria schapen niet en negeert dat en zwijgt dat dood maar viert wel heilig avondmaal, en laat als de rijk en verrijkte man Gods kinderen als Lazarus voor dood aan je poort liggen en wandelt volstrekt niet naar het evangelie. Negeert de tuchtbrieven, ontvangt de broeders niet en probeert ze uit de gemeente van Christus te aborteren met laster en leugen gelijk Diotrefes en bent daarmee dus een kankergezwel voor de gemeente van Christus gelijk Hymeneüs en Filetus (of hoe die gasten ook mogen heten). Zegt tot de voet ik heb u niet van node en maakt dus scheuringen in het lichaam van Christus. Maakt geroepen getuigen van Christus uit voor beunhazen(dat betekent kaalkop ga op) dan zal ik jou met Johannes en Paulus publiek in jou aangezicht weerstaan. Uit enkel liefde en dan kun je een bekertje koud water in je gezicht krijgen als een kleine kleuter met een driftbui uit enkel liefde. Maar zonder ook maar een vinger ja geen millimeter toe te geven aan jou zonde in leer en leven ambtelijk en persoonlijk. Alles wat je over mij en/of anderen als een kwaaddoener uitstort zal keer op keer op keer op keer als een boemerang op jou eigen hoofd wederkeren totdat jij je bekeert of omkomt.

Dat jij kinderen van God voor duivel uitmaakt met een Godslasterlijk beroep op Christus jegens Petrus is KRANKZINNIG!!! De Heere Jezus heeft Petrus NOOIT voor duivel uitgemaakt. Hij noemde hem satanas wat betekent tegenstander omdat hij dingen bedacht niet uit de duivel maar uit de mensen. Jezus heeft alleen van Judas gezegd een uit u is een duivel. Kun je nagaan hoe vreselijk jij verstrikt zit in een strikken des duivels en je laat aanporren door de duivel.

S.A.

 

 

 

 

 

 

 

 

Uw recht beslisse mijn geschil. (+toevoeging)

 “22. Sta op, o God! twist Uw twistzaak; gedenk der smaadheid, die U van den dwaze wedervaart den gansen dag. 23. Vergeet niet het geroep Uwer wederpartijders; het getier dergenen, die tegen U opstaan, klimt geduriglijk op.” (Psalmen 74:22-23, Statenvertaling Bijbel)

Ik had eens een gesprek met een man over de voorzienigheid. Waar we op moesten  vertrouwen op God of op  beschermingsmiddelen. Met God zonder beschermingsmiddelen is veel veiliger dan met beschermingsmiddelen maar zonder God. Hij werd het niet met me eens. Dus ik bad tot de Heere om het te openbaren. Ik riep tot God om er een die de maat vol gezondigd had en niet meer bekeerd kon worden. Met brommer en helm van de weg te stoten en aan een hek te spietsen. Een tijdje later kwam die man met een krantenartikel aan waarin het ongeval gemeld werd. Toen wist ik het. Maar die man leed opeens aan geheugenverlies. Als God geschillen gaat beslechten geven ze niet thuis. Totdat ze er zelf aangaan en dan is het te laat. God kijkt niet op een paar lijken 1 koningen 10.

Toevoeging: De woorden van Rabsake gelden ten volle voor degenen die niet in waarheid op de Heere betrouwen:

“Zie nu, vertrouwt gij u op dien gebroken rietstaf, op Egypte, op denwelken zo iemand leunt, zo zal hij in zijn hand gaan, en die doorboren; alzo is Farao, de koning van Egypte, al dengenen, die op hem vertrouwen.” (2 Koningen 18:21, Statenvertaling Bijbel)

“1. Een psalm van David. Twist, HEERE! met mijn twisters; strijd met mijn bestrijders.2. Grijp het schild en de rondas, en sta op tot mijn hulp. 3. En breng de spies voort, en sluit den weg toe, mijn vervolgers tegemoet; zeg tot mijn ziel: Ik ben uw Heil.” (Psalmen 35:1-3, Statenvertaling Bijbel)


S.A.

 

 

 

 

 

 

Hun ziel zal in de jonkheid sterven, en hun leven onder de schandjongens.

Bovenstaand vers in de titel van dit artikel uit Job 36:14 heb ik voor mijn ogen zien voltrekken in 2014.

God laat niet met Zich spotten. Het woord ernst mag in de tekst niet ontbreken.

Ik liep eens in Barneveld over straat met iemand die voor kameraad moest doorgaan. We kwamen een jongen tegen en raakten aan de praat. Hendrik heette hij en zo rond de tien of elf jaar dacht ik. Hij vertrapte zijn vader en moeder en spotte met Gods instellingen. Een echte barnevelder die had een kettinkje met een varken beweerde hij. Ik vermaande hem. Maar hij verharde zich. Ik zei hem misschien wordt je vader wel dominee dan kun jij je toch zo niet gedragen op straat. Maar hij was geheel onverschillig. Toen heb ik hem geprofeteerd. Dan neem je een ketting met een varken eraan en bekeer je je niet dan eindig je als een homofiel die zelfmoord pleegt. Daarna heb ik bij mijzelf tot God gebeden om hem tot zijn twintigste jaar te geven als hij zich niet bekeerde en zijn vader dominee te maken. En dat is beide uitgekomen zoals ik had gebeden.


Met als grond spreuken 1:20 dat Gods woord ook op straat moest klinken. Zelf was ik stikonbekeerd maar toch moest ik voor de ere Gods opkomen en Hem dienen al stond ik er zelf buiten. Ja je hebt ook van die mensen die vertrekken naar Australië nou ja daar weet God je dan ook wel te vinden.

In 2014 kreeg ik te horen van een vermissing en eerst gaf ik er geen aandacht aan totdat ik getroffen werd door de omschrijving van die ketting met dat varken eraan. Toen kwam deze zaak weer terug. Ik deed wat navraag en inderdaad het kon niet anders het moest die jongen zijn. Na een tijd van bezinning heb ik besloten zijn vader op de hoogte te stellen. Ik nam hem mee naar het kruispunt waar het gebeurd was en hij ging tegen zijn zin mee en wilde halverwege terug maar moest de tweede mijl gaan. Toen heb ik hem deze zaak van zo'n 10 jaar daarvoor verklaard.

De volgende dag in de middag  bevestigde de de Heere deze zaak nogmaals uit spreuken 1:20

En lees in het verloop van het hoofdstuk verder wat er gebeurt als je geen acht geeft op de roepstem van de opperste Wijsheid.

De opperste Wijsheid roept overluid daar buiten; Zij verheft haar stem op de straten.21Zij roept in het voorste der woelingen; aan de deuren der poorten spreekt Zij Haar redenen in de stad;22Gij slechten! hoe lang zult gij de slechtigheid beminnen, en de spotters voor zich de spotternij begeren, en de zotten wetenschap haten?23Keert u tot Mijn bestraffing; ziet, Ik zal Mijn Geest ulieden overvloediglijk uitstorten; Ik zal Mijn woorden u bekend maken.24Dewijl Ik geroepen heb, en gijlieden geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte;25En gij al Mijn raad verworpen, en Mijn bestraffing niet gewild hebt;26Zo zal Ik ook in ulieder verderf lachen; Ik zal spotten, wanneer uw vreze komt.27Wanneer uw vreze komt gelijk een verwoesting, en uw verderf aankomt als een wervelwind; wanneer u benauwdheid en angst overkomt;28Dan zullen zij tot Mij roepen, maar Ik zal niet antwoorden; zij zullen Mij vroeg zoeken, maar zullen Mij niet vinden;29Daarom, dat zij de wetenschap gehaat hebben, en de vreze des HEEREN niet hebben verkoren.30Zij hebben in Mijn raad niet bewilligd; al Mijn bestraffingen hebben zij versmaad;31Zo zullen zij eten van de vrucht van hun weg, en zich verzadigen met hun raadslagen.32Want de afkering der slechten zal hen doden, en de voorspoed der zotten zal hen verderven.33Maar die naar Mij hoort, zal zeker wonen, en hij zal gerust zijn van de vreze des kwaads.

Het was de zoon van ds D.E. van de Kieft van de Gereformeerde Gemeente  in Nederland op Urk. Hij hoopt binnenkort (18 juni 2021) een lezing te geven voor de stichting naamloos verdriet.

Ja vertelde ik die man ik ben zelf niet beter hoor want ik heb ook om mijn verdoemenis gevraagd maar God wilde me niet verdoemen en heeft mijn ziel gered in 2007 of 8. Ik zeg ik wilde het u niet onthouden misschien heeft u er wat aan. Hij antwoordde: nu niet misschien later wel. Zo scheidden onze wegen.

Dat zat zo ik woonde op urk en was 5 of 6 jaar oud. Ik speelde op straat met een jongen. Hij vertelde me over zijn broer Jakob die vloekte. Ik vroeg wat is vloeken? Het antwoord was: vragen om je verdoemenis. Wat is dat verdoemenis ? De hel en het verderf. Toen vroeg hij: zou jie dat deurreven zeggen? Ik zeg ja wel hoor want zo is God niet, want God is goed. Dus ik hief mijn ogen op naar de hemel en sprak die woorden uit. Daarna zei ik tegen hem zie je wel dat er niets gebeurt want God is goed en anders had je al geen broer meer gehad. Maar hun moeder had het gehoord dat ik de woorden uitsprak. En ik was een goddeloze jongen en ging naar de hel en groeide op voor galg en rad en ik mocht niet meer met haar kinderen spelen. Ze oordeelde maar naar het aanzien terwijl haar ene zoon zelf vloekte en de ander het mij leerde. Maar het mocht dan als een vloek klinken voor mij was het een geloofsbelijdenis van Gods goedheid. En de Heere deed het niet. Natuurlijk had God naar recht mij kunnen verdoemen maar Hij deed het niet. Dit was niet het omhelzen van het verdoemend recht Gods en het verzoenend recht in Christus. Toch heb ik er wel kennis en mensenkennis mee opgedaan. Ik moest toen nog leren wat het recht Gods was en dat God ook eeuwig goed is als Hij je wel verdoemd. Al is het aan de andere kant wel zo dat God beloften heeft voor degenen die Hem in der waarheid aanroepen. Maar dat gaat nooit buiten het recht om.

“En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.En ook op Mijn dienstknechten, en op Mijn dienstmaagden, zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten, en zij zullen profeteren. En Ik zal wonderen geven in den hemel boven, en tekenen op de aarde beneden, bloed en vuur, en rookdamp. De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat de grote en doorluchtige dag des Heeren komt. En het zal zijn, dat een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zalig zal worden.” (Handelingen 2:17-21, Statenvertaling Bijbel)

S.A.

vrijdag 28 mei 2021

Stromen van zegen.

De plasregens zijn overgegaan dat hoor je nu in onze tijd. Maar vroeger schreef men dat ook al. Ik las dat als kind ook al op zolder in een boekje. Ja dan kon ik nooit meer zalig worden. Maar dat kon niet waar zijn. Ik had tot de Heere Die niet liegen kan geroepen. Dus kon het niet anders zijn dat, al was het de laatste druppel, dat die op mij zou vallen. Heer ik hoor van rijke zegen, die Gij uitstort keer op keer. laat er van die milde regen droppelen vallen op mij neer, ook op mij, ook mij, droppelen vallen ook op mij. De plasregens van zegen trekken ook niet eerder over dan dat de laatste uitverkorene is toegebracht.
 
Mattheüs 11:12 En van de dagen van Johannes den Doper tot nu toe, wordt het Koninkrijk der hemelen geweld aangedaan, en de geweldigers nemen hetzelve met geweld.
 
Lukas 13:24 Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen;
 
Mattheüs 7:7 Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
 
Hebreeën 11:6 Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken.
 
Ja ik zat eens bij mijn opa en opoe en toen had ik een wondje op mijn arm. Maar ik zeg ik hoef geen pleister want ik kan niet sterven voor dat God me bekeerd heeft. Trap er maar tegen maar ik ben niet beschaamd uitgekomen.
 
S.A.
 
 
 
 
 
 
 
 







Bijbels verbrand bij vuurzee houthandel

 https://www.rd.nl/artikel/928783-bijbels-verbrand-bij-vuurzee-houthandel

Als het getuigenis van Gods getuigen genegeerd of verzwegen wordt dan komt het toch wel in de krant. Desnoods verbrand God je hele godsdienst.

Jeremia 45:4 Zo zult gij tot hem zeggen: Zo zegt de HEERE: Zie, dat Ik gebouwd heb, breek Ik af, en dat Ik geplant heb, ruk Ik uit, zelfs dit ganse land.

Job wordt al snel nagepraat maar zelfonderzoek is nodig of je wel daadwerkelijk net zo godvrezend rechtvaardig en wijkende van het kwaad bent. Zeker gezien het lidmaatschap in de gereformeerde gemeente.

Bijbels uitdelen lijkt mooi en goed maar als de uitlegger ontbreekt is het niets meer dan een kluitje in het riet.

S.A.

 

 

 

 

 

 

 

 

donderdag 27 mei 2021

Piet Burggraaf en Jurie van den Berg in hetzelfde oordeel dat zij ds A. Kort aanmeten. (PS)

Citaat uit artikel op derokendevlaswiek.com van Burggraaf: "CIP-INTERVIEW MET DS. A. KORT KLOPT VAN GEEN KANT De bekering van Kort was slechts van tijdelijke aard, aangezien hij als een vetgeworden Jeschurun met het grootste gemak getuigen van Christus (o.a. broeder Jurie en ondergetekende) nog steeds op het hart trapt en daarmee Christus Zelf op Zijn hart trapt. Kort heeft voor zijn lasterbrieven jegens Jurie en ondergetekende geen vergeving van node. Het zij hem van mijn zijde vergeven. Maar met zijn bizarre zonden en die van openbare nalatigheid ten aanzien van onderstaande zaken, staat hij bij God in de schuld en vervloekt mag ik zijn als we daar Gods bestraffende Woord niet tegenover stellen." 

Commentaar: Volgens de maatstaf die Burggraaf hier aanlegt zijn Jurie en hij zelf maar tijdelijk bekeerd. Want zij hebben voor hun lasterbrieven jegens mij geen vergeving van node. Het zij ze van mijn zijde vergeven. Maar zij staan hiermee wel bij God in de schuld. In hoeverre de maatstaf van Burggraaf van toepassing is op ds A. Kort is onmogelijk te beoordelen gezien het feit dat al die briefwisselingen niet in hun geheel en ongewijzigd zijn gepubliceerd. Dat ds A. Kort het boek wedergeboorte of schijngeboorte heeft geschreven ook in al zijn onvolmaaktheid en tuchtloze slapheid is verhoring van God op mijn gebed. En dat ds A. Kort bij de oudgereformeerde gemeente terecht is gekomen is ook verhoring van mijn gebed "de tijd is voorts kort, dus moet er ook een Kort naar de oud gereformeerden" opdat de hervormde leer ook in de afscheiding zou klinken. Dat ds A. Kort daarvoor zijn gemeente moest verlaten was geen bezwaar. 1 kor 7:29 Maar dit zeg ik, broeders, dat de tijd voorts kort is; opdat ook die vrouwen hebben, zouden zijn als niet hebbende; Dus ds A. Kort zit daar precies op de goede plek. Ik wordt keer op keer weer verrast hoe God al die gebeden openbaringen en profetieën vervuld. 

S.A.

 

PS onderstaande kennisgeving verzonden:

 70 x 70

Die bereidheid is er. Maar de inlegkunde drekgod Izebel leringen worden niet getolereerd. Net zo min als de lasteringen en de leugens en een wandel niet naar het evangelie.


S.A.