zaterdag 30 juni 2018

Jakob 3 uit het vlees geboren inlegkundige-drekgod-leringen blijven vals.

In dit bericht publiceer ik een email die ik aan G.P.P. Burggraaf van de rokendevlaswiek.com heb geschreven. Naar aanleiding van de preek die hij gehouden heeft getiteld: Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is en blijft vlees, integenstelling tot hetgeen uit de Geest geboren is, want dat is en blijft Geest(1) - GPPB. (10-06-2018). In deze preek blijkt dat deze evangelist nog steeds zijn inlegkunde-drekgod aanbid en zijn inlegkundige-drekgod-dwaalleer kracht bijzet met buitenbijbelse (fake)bewijzen. Ook weerleg ik de bewusteloze rechtvaardigmakings leer hier op gestoelt, die hij hier ten beste geeft.


- - - - - - -

17-06-2018 om 2:57

Burggraaf u heeft geen poot om op te staan. Jakob is te beth-el niet wedergeboren en gerechtvaardigd, Gods woord leert dat niet. En die buitenbijbelse hoofdstuktitels die later zijn toegevoegd hebben geen enkele bewijskracht en staan niet eens in de statenvertaling van 1637. Al ging de hemel duizend keer open en dicht DAT IS CHRISTUS NIET ! De zaligheid ligt niet in de omstandigheden maar in de middelaar Gods en der mensen Jezus Christus en Zijn offer, om van een ordinaire zonsondergang het verloren gaan onder het heilige recht Gods te maken IS PURE INLEGKUNDE. Nergens, in heel Gods woord niet geeft de Heilige Geest er getuigenis van dat Jakob de zonsondergang zo beleeft heeft zoals u dat de wereld probeert wijs te maken. Als een van schuld overtuigde ziel in angsten der hel en banden des doods verkeert onder de dodende bediening van de Geest der dienstbaarheid en de wet der zonde. Dan ga je echt niet lekker liggen slapen, dan ga je je Rechter om genade bidden, de Heere aanroepen och wierd mijn ziel door U gered, gedenk mijner als Gij in Uw koninkrijk gekomen zijt, en dan mag God het gaan ZEGGEN door Woord en Geest dan lig je niet te slapen dan ben je klaarwakker, daar ben je zelf bij. Die bewusteloze rechtvaardigmaking en wedergeboorte is PURE FANTASIE. Dat God het Zijn beminden ALS in de slaap geeft betekent dus niet dat ze liggen te slapen maar betekent wel dat ze er zelf niks voor hoeven of kunnen doen want genade is niet te verdienen. Jakob had het volste recht op de eerstgeboortezegen want die hoorde voluit bij het eerstgeboorterecht dat Ezau aan hem verkocht had voor een schotel linzen, Izak was dus net zo'n grote bedrieger  als Jakob want hij wilde Ezau achter Jakobs rug om alsnog de zegen geven en daar werkte Ezau maar wat graag aan mee, en toen dat mislukte ja toen barste de haat er uit en wilde hij Jakob vermoorden. Jakob was dus niet op de vlucht naar de vrijstad voor een bloedwreker maar op de vlucht voor een moordenaar. U kunt me doodverklaren, monddood maken, doodzwijgen zoals ook koning Saul David probeerde te vermoorden maar dat helpt u helemaal niks, want daarmee worden uw inlegkundige dwalingen in eeuwigheid geen waarheid van, wat uit het Burggraaf vlees geboren is dat is en blijft vlees. En als u zichzelf met inlegkunde gaat behelpen dan komen daar een stroom van ketterse ongerechtigheden uit op, dan is Abram ineens een ongelovige die uit "het ur der chaldeeën van zijn adamsbestaan" geroepen werd, ja ja er word wat uit de duim gezogen in onze dagen, alsof er tussen Noach en de roeping van Abram geen ware gelovigen op aarde meer waren die niet bekend waren met wet en evangelie zoals deze in het paradijs gegeven zijn in het eerste gebod en de moederbelofte na de zondeval, sem leefde nog na de geboorte van ismaël, van wie noach getuigt "de God van Sem" en we lezen van melchizedek "priester des allerhoogsten Gods". Nergens in heel Gods Woord lezen we niet dat abraham in ur der chaldeeën een ongelovige was, en uit zijn geloofsgehoorzaamheid weten we dat hij een ware gelovige was, daar geeft God zelf  meerdere malen getuigenis van, en degenen die er wat anders van maken zijn buitenbijbelse ketters die menen meer te weten dan de Heilige Geest heeft geopenbaard in Gods Woord, de oud testamentische canon is al 2400+ jaar gesloten. En als we het gaan hebben over dienstbaarheid en de tuchtmeester dan slaat dat niet alleen op de ceremoniën van de wet maar op heel de wet van mozes inclusief de stenen tafelen in de ark TOT DE WET EN DE GETUIGENIS!  Adam en Eva en hun kinderen waren niet slechts onder de moederbelofte in rokken van vellen nee ook onder de regel der verdoemenis ten dage als gij daar van eet zult gij den dood sterven, vanaf de berg sinai die tot dienstbaarheid is barende sprak God de tien woorden en schreef ze op stenen tafelen, waartoe is dan de wet ? Zij is om der overtredingen wil daarbij gesteld, uit de wet is de kennis der zonde, doe dat en gij zult leven, gij die de wet ontvangen hebt door bestellingen der engelen en hebt ze niet gehouden. En die volmaakte dienst tot leven eisende en overtreder vervloekende en verdoemende wet werd bedekt met alle ceremoniën uit dezelfde wet van mozes, en die zagen op de volmaakte onderhouding de volkomen gehoorzaamheid van Christus en Zijn offer. Een gouden ark besprengt met bloed. Vanuit het heilige der heilige word ons gepredikt wet en evangelie, als een tuchtmeester tot Christus, en Hij is gekomen heeft de wet volkomen gehoorzaamd en onderhouden in al zijn eisen en heeft ook de wet waaraan wij dienstbaar zijn sinds het paradijs bevredigt en gestild met Zijn kruisdood en bloed gestort op golgotha. die tien geboden en dat paradijsgebod vervloeken en verdoemen elk mens die Christus door ongeloof verwerpt en die is al veroordeeld. en van nature doet elk mens dat, daarom krijgt elk mens vroeg of laat nu of in het oordeel te maken met die wet, we moeten ontdekt worden aan onze dienstbaarheid aan de wet dat is aan de eis van de wet, en aan de vloek der wet voor de overtreders, en het tekortschieten van onze werken der wet om daar door gerechtvaardigd te willen worden, we moeten verlost worden van de dienstbaarheid der wet wil het wel zijn met ons. Daarom zal de Geest gekomen zijnde de wereld overtuigen van zonde omdat ze in Christus niet geloven, dat is dus een werk van de Geest der dienstbaarheid tot vreze. dat betekent niet dat de Geest dienstbaar is nee die Geest openbaart in het werk van overtuiging dat wij dienstbaar zijn aan de wet der zonde en des doods. Dat betekent niet dat de wet zonde is maar dat de wet de zonde openbaart en veroordeelt, want de wet is ten leven voor degenen die de wet doen maar tot vreze en de dood voor degenen die de wet overtreden. Maar die nu door het zaligmakende werk des Geestes wedergeboren en gerechtvaardigd wordt in Christus is niet meer onder het juk der dienstbaarheid. en word daar niet meer mee vermoeid door de Heilige Geest maar degenen die in Christus zijn daar gaat Hij woning in het hart maken en getuigen met hun geest dat zij kinderen Gods zijn door Welke zij ook roepen Abba Vader. Dat paradijsgebod staat nog recht overeind ook al heeft God de tien woorden erbij gevoegd en het werkverbond met israel uitgebreid. Als u dat gaat scheiden bent u net zo goed een drieverbonder. Dat de schrift vermeld dat God Jakob te beth-el vond betekent nog niet dat God nog nooit eerder tot Jakob gesproken heeft ook al staat dat niet beschreven, God is alomtegenwoordig al graaf je tot de kern van de aarde dan is God daar nog,dat vinden staat in het kader van ontmoeten, dus te beth-el ontmoette God Jakob in een droom of dat de eerste of de tiende ontmoeting in Jakobs leven was staat er niet bij, het was de eerste keer te beth-el want Jakob wist niet dat God aan deze plaats was, dan ontvangt hij de belofte aan Abraham en Izak gedaan en de Heere beloofd dan met hem te zijn op zijn reis en hem in dit land terug te brengen waarop jakob in een gelofte antwoord dat als god met hem zal zijn op deze reis voorzien van kleding en voedsel en met vrede doet terugkeren in zijn vaders huis dan zal hij de Heere gaan belijden en dienen enz. Geen wonder dus dat God terugwijst naar Zijn belofte en Jakobs gelofte te beth-el. De voorzienigheid ja dat is mooi en als God je uit en door helpt in dit leven en van alle noodzakelijke dingen voorziet MAAR DAT IS DE ZALIGHEID NIET want die ligt in Jezus Christus ALLEEN en je kunt je hele leven allerlei wonderen meemaken en gaven krijgen en beloftes en verhoringen ik weet het uit m'n eigen leven maar als dat het alleen is dan ga je voor eeuwig verloren, en daarmee zeg ik niets van de staat van Jakob want ik geloof zeker dat die beste man ook gered is, want Hij getuigt er van op zijn sterfbed van de hoop die in hem is gen. 49:18 heb. 11:21 op die andere preek van van u kom ik nog terug.

S.A.