dinsdag 22 augustus 2023

Vraag van het secretariaat van stichting JijDaar!

Naar aanleiding van mijn artikelen 1 2 op dit blog ontving ik onderstaande reactie:

"Beste meneer/mevrouw Top,

Dank voor uw mail! Als ik eerlijk ben, ben ik best een beetje geschrokken van uw website en met name de heftige benamingen die u gebruikt. Ik begrijp dat u zich ergens tegen wil uitspreken, maar ik begrijp totaal niet dat dit samen moet gaan met zo’n grove veroordeling van mensen. Mogelijk kunt u me dit uitleggen. Verder wens ik u veel zegen op uw werk en leven.

 

 

Met vriendelijke groet,

Stichting Jij daar!

 

Willianne van Bergeijk

Secretaresse van het bestuur"

 

Mijn antwoord daarop is:

"Dag mevrouw Bergeijk,


Bedankt voor uw eerlijkheid. Wat bedoelt u precies met heftige benamingen en grove veroordelingen? Ik schrik zelf niet van uitspraken die overeenkomen met de waarheid van God's woord. En als het over de waarheid gaat. Dan gaat het niet meer over ergens tegen willen uitspreken. Maar over de vraag of we nog kunnen en mogen zwijgen als God's waarheid grof geweld wordt aangedaan. Maar als u vindt dat er sprake is van zonde dan mag u mij daarvan bekeren. Heeft u die goddeloze podcast ook beluisterd en de tekst van mijn artikelen wel gelezen? Heeft u afgezien van de benamingen en veroordelingen die u als heftig en grof heeft ervaren en van geschrokken bent,  ook de tijd genomen om te reflecteren op de inhoud van mijn artikelen en de boodschap proberen te begrijpen? Ik hoor graag van u. Wellicht kunt u delen in alle zegeningen die u mij toewenst.


Vriendelijke groet,


S.A. Top"

 

Verdere reactie is tot op heden uitgebleven, het is uiteraard onze hoop dat dit een teken is dat er ernstig wordt nagedacht over het geschrevene. En dat Gods aangezicht daarbij naarstig wordt gezocht.


S.A. Top