maandag 28 juni 2021

Vierluik (7) Update 27-06-2023

De titel van dit artikel is vierluik.
Maar het is een veelluik geworden.
Aangezien veel luiken naar het verleden geopend zijn geworden in de afgelopen tijd.
En ze hebben allemaal te maken met hetzelfde knooppunt aan profetieën.
Het verleden wordt heden.
De woorden worden zaken.

We gaan weer even terug naar "Het sacrament ontheiligd (5)".
want de man in de daar besproken doopdienst in de HHG Opheusden (20-06-2021) in zijn hemelsblauwe pak was er ook bij op dat plein.
Dat blauwe pak dat deed me denken aan hemelsblauw.
En dat hemelsblauwe deed me herinneren aan de jongen op dat schoolplein die er ook bij was toen ik profeteerde.
Die zei: "ik ben het helemaal met je eens hoor" waarop ik antwoordde dat als hij zich niet bekeerde dat hij dan ook een tegenstander was.
En daar dan ook zou zitten in een hemelsblauw pak met een vrouw in een veel te korte jurk en een doopjurk die minstens 7 keer langer was.
En toen vroeg die jongen: "wat is hemelsblauw?" en toen wees ik naar de lucht en antwoordde zo blauw is s'hemels blauw.
Ja zei er een spottend: "dan kijkt hij even in zijn glazen bol".
Nou antwoordde ik daar heb ik geen glazen bol voor nodig. Want dan zet God er wel een camera op.
Ook deze woorden zijn in vervulling gegaan.

Maar hoe kwamen we op Opheusden.
We kwamen hier op omdat we bespraken waar ds R. Van de Kamp zou staan.
Natuurlijk in Barneveld want daar woonde ik, want ik moest dat traantje laten zei er een.
Ik antwoordde dat is goed maar dan zorg ik wel dat ik tegen die tijd in Ede woon want anders wordt het elke zondag tranen.
Ook dat is precies uitgekomen.

"Ede?" Zei er een: "daar komt dominee Veldjesgraaf vandaan die is afgelopen zaterdag overleden".
Ik antwoordde wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in.
Hij zei: "ja maar dat is echt zo dat stond in de krant, de datum klopt".
Ik antwoordde maar jou verhaal klopt niet.
Ja zei hij: "die krant is 3 jaar oud".
Ik antwoordde dus jij hebt een krant van 3 jaar oud in de krantenbak liggen en dat moet ik geloven?.
Maar uiteindelijk kwam de aap uit de mouw want ze hadden het ergens over ds Veldjesgraaf gehad.
Dat die man het had over: "je moet Gods woord niet lezen... maar studeren".
Dus hij stond me keihard voor te liegen en probeerde me om de tuin te leiden.
Maar de Heere heeft hem in Zijn Goddelijke voorzienigheid ontmaskerd.
Maar dankzij zijn leugens heb ik een geheugensteuntje dat ik deze zaken in het schooljaar '95-'96 heb geprofeteerd.
Want dat wilden ze ook weten wanneer het zou gebeuren.
Ik zei: het komt jullie niet toe om te weten de tijden die God in Zijn eigen macht gesteld heeft, maar het kan nog wel 25 jaar duren.
En nu in 2021, 25 jaar later komen de laatste zaken in vervulling! HALLELUJAH! AMEN!

En vroeg er een: "En waar staat ds R. Van de Kamp daarna?".
Ik antwoordde in Putten want wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in.
Hij zei: "en daarna ?"
Ik vroeg waar komt die Gijsbert vandaan?
iemand zei: "Uit Opheusden ook zo'n refo bolwerk".
Ik antwoordde daarna Opheusden.
Ik vroeg hoe heet iemand die leiding geeft onder de ouderlingen en de brieven schrijft in het latijn?
Iemand antwoordde: "dat heet een scriba".
Ik zei mooi dan kan die andere wegloper de scriba worden.
Dan kan ik hem een profetische brief schrijven. Hoe heet 'ie?
Een antwoordde: Henk heet 'ie,
Ik vroeg maar net zei je Gijsbert?
hij zei: Ja Gijsbert Heenck met een lange ee en ck.
O antwoordde ik net als de Cock met ck.

Ja die Ronald en die Gijsbert dat waren de twee weglopers.
Dus die hebben ook niet alles gehoord wat er is geprofeteerd.
Die van de Kamp beweerde pas in een reactie zich niet in de zaken te herkennen.
Maar ik herken hem voor de volle honderd procent.
Buiten de kerk geen zaligheid beweerde hij.
Het was wel uit mijn actieve herinnering, maar niet uit mijn geheugen, maar daar kom ik nog wel op.
Maar die scriba G. Heenck, die was toen degene die beaamde te geloven in: "van der Groe doet hekje toe" en toen wegliep.
Maar hij kwam terug. Ik lachte hem al toe beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.
Ja zei hij: "ik geloof niet in vooraanzeggingen achteraf dat komt allemaal uit Endor".
Ik zeg de bijbel staat vol met achteraf getuigenissen kijk maar naar Paulus.
Eerst is hij in de derde hemel opgetrokken geweest en daarna gaf hij er getuigenis van.
Dus dan kun je de bijbel ook niet geloven.
Tijd voor een keppeltje, want de joden geloven ook niet in het achteraf getuigenis van het nieuwe testament.
Ja dan krijg je het "deksel" op de neus.
En ook dat is letterlijk vervuld want ook in de HHG Opheusden lopen ze met (zwarte) ongeloofs keppeltjes (mondkapjes) op hun neus rond.
Dat heb ik zelf onlangs gezien door mijn geprofeteerde glazen videocamera bol lens.
Ha ha, ja wie het laatst lacht die lacht nog altijd het beste.
En ik spot met die baälsdienst net als Elia.
En NOTA BENE die G. Heenck gebruikte onlangs in een reactie op deze serie artikelen waarin ik getuigenis geef dezelfde woorden (waardoor het weer in mijn herinnering kwam).
Hij schreef: "ik geloof niet in vooraanzeggingen achteraf die mensen woonden vroeger in Endor".
Maar nu is er dit verschil, mijn profetieën in de Naam des Heeren zijn heerlijk vervuld.

Nou zegt er een, Hans heette hij: "Als je profetiën uitkomen dan krijg je van mij een miljoen".
Ik zeg ik hoor net dat ik miljonair ben.
Want hij bedoelde natuurlijk het komt toch niet uit.
Dus Hans als je dit leest, ik krijg een miljoen van je.
Want God heeft deze profetieën vervuld.
Maar zei er een: "aan een miljoen heb je nog niks want de helft gaat naar de belasting".
Ik antwoordde: "ja dat moet natuurlijk een miljoen belasting vrij zijn.
Hij belooft mij een miljoen, wat je de belasting er voor moet betalen is niet mijn probleem".
Ik vroeg maar heb je wel een paar miljoen dan?.
Maar dat had hij niet.
Ik zei dus je belooft koeien met gouden horens.
Dus dat word nog hard werken Hans.
Maar ja als je schooldirecteur moet worden dan krijg je het natuurlijk niet bij elkaar.
Als je nou een eigen bedrijf hebt dan zou het kunnen.
Ja zei ik ik heb natuurlijk geen miljoen verdiend.
Maar ja waar hebben die goddeloze miljardairs het aan verdiend?
We zijn allemaal mensen.
Dus dan kan God me ook wel een paar miljoen geven.
Wat je belooft dat moet je betalen en God is alwetend. Ik heb God zelf ook 5000 beloofd dus als er nog een Gehazi is die wat aan me wil verdienen ligt het klaar. Er is wel een vloek aan verbonden lees maar na in 2 koningen 5.

Update: niemand is er om gekomen maar de gelofte is heden (27-06-2023) ingelost voor mensen in nood.

"Dus" vroeg er een: "jij gelooft dat God je een paar miljoen gaat geven?".
Ik antwoordde God is almachtig dus waarom niet?
En anders maar niet, want ik heb het nergens aan verdiend.
Maar ik doe niet mee aan witwaspraktijken en criminelen met wroeging brengen de buit maar naar de politie".
Ik zei die Hans kan mij geen miljoen geven maar ik heb wel een vrouw voor hem om mee te trouwen.
toen zei er een: "hij heeft al een vriendin".
Ik antwoordde dan houdt ik het nog even voor mezelf.
ze vroegen: "maar wie is het dan?".
Ik antwoordde het is iemand met wie ik ook een profetisch gesprekje heb gehad.

Ja zegt er een, Christiaan heette hij: "Je moet de geesten beproeven of ze uit God zijn".
Ik antwoordde ga je gang.
Toen kwam hij met een bijbeltekst aan, en de tekst was:

“En er was een, genaamd Bar-abbas, gevangen met andere medeoproermakers, die in het oproer een doodslag gedaan had.” (Markus 15:7, Statenvertaling Bijbel)

En zijn vraag was: "wie had de doodslag gedaan".
Ik vroeg wat is het vers wat er voor komt?.
Dat wist hij niet, dat moest ik weten.
Ik zei ja als jij het met je grote verstand niet weet, dan ik nog minder.
Ik ben niet alwetend en wat ik profeteer dat krijg ik direct van God.
Ja zei hij: "hoe ga je al die profetiëen onthouden dan?".
Ik antwoordde dat zal ik je zo uitleggen.
Maar ik zal eerst antwoord geven op je vraag.
Het antwoord is Bar-abbas natuurlijk, maar je kunt niet zeggen dat de anderen er niets mee te maken hadden want er staat medeoproermakers.

toen zei ik zo nu zal ik je uitleggen hoe ik al deze profetiën ga onthouden.
Zodra ik ze uitspreek worden ze naar mijn geheugen geschreven.
Net als bestanden op een diskette worden geschreven en een bestandsnaam krijgen.
En op de diskette staat ook een label.
Dus dan heb je maar een woord nodig om je het weer te herinneren.
Dat kan Heere ook doen door een woord in mijn gedachten te brengen de hele zaak weer in herinnering brengen.
En ook dat is afgelopen week letterlijk gebeurd toen ik een diskette met label VD KAMP er op in de computer stak.
En met dat ik het label lees krijg ik een terugleiding naar deze zaken.
Ook dit is vervuld.

Maar zei ik nu heb ik een vraag voor jou waarom vroeg je dat over die bijbeltekst?.
En wat bleek ze hadden het er over gehad tijdens de les, Over de vertaal correcties van Sybelius.
En daar had in Markus 15:7 hadden in meervoud moeten staan.
Dus daar hadden we even over gepraat en over de GBS.
Daar kom ik nog op terug.
Ik zei dat was een mooie strikvraag maar ik ben blij dat ik op die medeoproermakers gewezen heb.
De strik brak los en wij zijn vrijgemaakt.

Ik zei ze maar jullie lijken wel een stel farizeeërs zo.
Een zei brutaal: "ja wij willen wel een teken zien, of heb je een God zo groot als een lucifersdoosje?".
Ik antwoordde al was God zo klein dat Hij in een lucifersdoosje paste dan is Hij nog machtig om de hoogste bomen als luciferhoutjes te breken. Jullie willen pas geloven als er een geluid is van een geweldig gedreven wind en een vlammetje op mijn hoofd en ik grieks begin te praten.
Maar het is allang pinksteren geweest.
Maar goed ik zal jullie drie tekenen geven.
Noem nog eens een refobolwerk? Wacht ik weet er al een, Leersum, want daar zit de GBS en zij hebben de statenvertaling niet verbeterd en de vertaalcorrecties laten liggen van Sybelius".

Update: Mijn vrouw wees me er op dat de GBS in Leerdam gevestigd is en niet in Leersum. Ik heb me dus toendertijd in de plaatsnaam vergist. Dat God deze profetie desondanks vervuld heeft maakt het wonder alleen maar groter en maakt des te duidelijker dat God met mij was en is en mij wilde bevestigen in deze zaak. waarvoor we Hem alleen danken en eren. (einde update)

Ik profeteerde een geweldige gedreven wind over leersum tot een teken en een oordeel en een waarschuwing. De bomen zullen als lucifers houtjes breken en ontworteld worden. En de bomen zullen huizen klieven [...]"

De videobeelden en foto's van de valwind over Leersum op 18 juni 2021 Zijn voor mij één op één flashbacks naar deze profetie.
Bijvoorbeeld: een van die jongens zei: "er is een huis daar dat er al gekliefd uitziet".
Ik antwoordde dan heeft dat huis geluk, dan zal die "heilige koe" voor de deur het ontgelden.
En ik zie een foto van een huis dat er gekliefd uitziet met een verpletterde eend voor de deur.
Het is ALLES tot in details vervuld.
De boom als een speer in het bad.
De drie mensen in het zwart die zeggen dat het een wonder is dat gespaard zijn.
Het huis waar de storm werd gefilmd maar de ruiten niet braken.
De man die zijn ramen niet meer kon sluiten en het uitspreekt: "een ravage".
Het verwoeste bos.
Al deze zaken zijn geprofeteerd en VERVULD. HALLELUJAH AMEN!

Het tweede teken. Ik vroeg is er een land beter als Nederland? iemand noemde Hongarije.
Ik vroeg als je van Hongarije naar Nederland kijkt welke land zit daar dan tussen? iemand noemde Tjechië.
Ik sprak uit dan zal God een tornado als een wolkkolom geven over Tjechië als een waarschuwing aan Hongarije om niet naar het goddeloze Nederland te kijken en dat voorbeeld na te volgen.
24 juni 2021 gaf God een tornado in het zuiden van Tjechië, terwijl Hongarije onder vuur ligt op een europees topoverleg over de antihomowet in Hongarije en president Rutte president Órban uitdaagt te buigen voor het sodomitisch offensief of de EU te verlaten.
Profetie VERVULD! HALLELUJAH AMEN!

En het derde teken zo profeteerde ik zal zijn als een vuurkolom, een inslag van de meest gevaarlijke bliksem die er bestaat voor de Nederlandse kust.
Want God zal Nederland de hel in bliksemen als Nederland zich niet bekeert.
Op 26 juni 2021 om 16.00 uur is de meest gevaarlijke soort bliksem ingeslagen voor de kust van Scheveningen.
Profetie VERVULD. HALLELUJAH AMEN!

Ik vroeg hen wat zal er gebeuren met een valse profeet ?
een antwoordde: "de valse profeet Hananja stierf in de zevende maand van datzelfde jaar".
Ik zei mooi dat is mijn geboortemaand.
Als deze tekenen na 25 jaar niet vervuld zijn.
Zal ik in dat jaar in de zevende maand zo dood als een pier zijn.
Maar God heeft deze drie tekenen in de zesde maand van het 25ste jaar VERVULD.
HALLELUJAH en AMEN! HET ZAL WAAR EN ZEKER ZIJN, GROTE GOD! ALWETENDE GOD! ALOMTEGENWOORDIGE GOD! ALMACHTIGE GOD!

Even terug naar die Christiaan ik zei: "ik heb een mooie taak voor je om als wetenschapper de geschiedenis van de statenvertaling te onderzoeken en dan hebben ze vast nog wel een plaatsje voor je bij de GBS.
Hoe heet je? hij antwoorde: "Christiaan Bremmer", ik zei Drs. Bremmer dus.
Ook dat is uitgekomen.

Dat is me zo in de herinnering gekomen toen ik onlangs in de standvastig een artikel las over Sybelius en ik eigenlijk meer wilde weten en een mail stuurde naar de GBS. Die me in contact heeft gebracht met drs. C. Bremmer. Hij heeft me voorzien van links en boektitels van bronnen omtrent de statenvertaling. Hij gaf me een voorbeeld van het correctiewerk van Sybelius ten aanzien van Markus 15:7. Ik las het en dacht eerst aan een preek kortgeleden en toen kwamen de herinneringen weer boven van de strikvraag op het schoolplein. Ik heb de GBS en drs. Bremmer geadviseerd er aan te werken om alle informatie ten aanzien van de totstandkoming statenvertaling te inventariseren en te digitaliseren en toegankelijk te maken en een wetenschappelijk boek te schrijven in normaal Nederlands om de bronnen op de juiste manier te duiden en alle informatie te verzamelen om te komen tot een verbeterde statenvertaling. Eventueel met de hulp van Godvrezende jonge mannen. Ik heb alvast 50 euro gestort dus ze kunnen beginnen. Dankzij al die dominees die wel latijn en grieks hebben geleerd maar te lui zijn om er wat mee te doen voor een betere statenvertaling maar meditaties en boeken schrijven zitten we nu opgescheept met een HSV. God is er over vergramd dat is nu wel bewezen.

Er was op dat schoolplein 25 jaar geleden nog een jongen. Ik vroeg hem en wat zeg jij ervan?
toen antwoordde hij: "ik geloof wel in jonge bekeringen maar niet in extraordinaire werkingen.
Ik vroeg hem wat houdt dat in dan geen extraordinaire werkingen?
Hij antwoordde: "gewoon buigen voor het Woord"
Ik zei hem die extraordinaire werkingen die staan ook in dat Woord dus dan moet je daar ook "gewoon" voor buigen.
hij antwoordde: "vroeger wel, maar nu hebben we Gods Woord"
Ik vroeg hem hoe heet je ?
Hij antwoordde: Kloosterman.
Ik vroeg hem en ga je ook het klooster in of wordt je liever dominee?
Nou hij hoopte dan wel een dominee te mogen worden daar zag hij naar uit.....
Ik antwoordde hem jij gelooft niet in extraordinaire werkingen dus ook niet in vooruitzien want dat is profetie dus dan geloof je ook niet in de voorzienigheid.
Maar ik zeg je dat je dominee ZULT worden en in Opheusden zult preken "buigen voor het woord, geen extraordinaire werkingen" en dat zal het bewijs zijn dat er wel extraordinaire werkingen van de Heilige Geest zijn.
En omdat je de extraordinaire werkingen verwerpt zul je vastlopen in de voorzienigheid.
En dat is ook gebeurd want God gaf zijn vrouw een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Ik weet dit nu weer na 25 jaar omdat ik 20 juni 2021 een preek luisterde van ds Kloosterman in de HHG Opheusden waarin hij de woorden sprak: "geen extraordinaire werkingen" en "buigen voor het woord" en God mij deze zaken weer in herinnering gaf.
Ik heb 2 jaar belijdeniscatechesatie van kandidaat Kloosterman gehad en diverse preken van hem gehoord.
Een aaneenschakeling van superlatieven, wel de woorden maar niet de zaken, zo kijk ik daar nu op terug.
Hij heeft ook nooit getuigenis afgelegd hoe God hem op jonge leeftijd bekeerd zou hebben.
Het is nog maar de vraag of hij ooit echt bekeerd is geworden en of hij het ambt van dominee in Gods gunst ontvangen heeft.
Als alleen maar "gewoon" buigen voor het woord zijn bekering inhoudt dan geloof ik er in ieder geval niks van.
Want ik heb jarenlang gebogen voor dat Woord zonder bekeerd te zijn.
En er wordt op arminiaanse vleselijke wijze wat afgebogen voor het Woord zonder dat het ooit uit Gods zaligmakend werk voortkwam.
En dan gebeurt er van Gods kant ook niets als Hij dat goede werk niet zelf begonnen is.
God heeft me buiten de kerk om bekeerd, maar ik heb in de kerk belijdenis gedaan en heb nooit in de kerk aan het avondmaal gezeten.
Omdat mijn opa me een bastaard noemde net als Jefta er een genoemd werd. Heb ik de gelofte afgelegd de kerk te verlaten na mijn belijdenis.
En wat is het toch een volmaakte opeenstapeling van profetieën en dromen en gebeden door alle jaren heen vervuld.
Het is zoals de profeten die meer en meer van de Christus openbaarden door een opeenstapeling van profetieën die zo volmaakt overeenkomen met elkaar.
Die ds Veldjesgraaf die heeft het niet recht gezien je moet het woord niet slechts lezen of studeren of er voor buigen maar je moet het geloven en beleven en bevinden en ontvangen door het eenzijdig alzijdig goddelijk werk van de Heilige Geest.

Ik zei daarna ik heb alleen maar tegenstanders, ik zoek medestanders, zijn er ook medestanders?
toen zei een kleine jongen: "dat wil ik wel zijn".
Nou kijk aan zei ik hebben we nu de ware Jakob gevonden?
hij vroeg: "wat moet ik doen?"
Ik antwoordde een getuige zijn van deze dingen die je hebt gehoord kun je dat?
hij zei dat hij het niet wist.
ik zei nou kijk om je heen naar de muur van de gymzaal en struiken en het hekje waar je op zit en het fietsenhok voor je ogen dan heb je een begin.
Ik vroeg wat heb je onthouden ? hij had dat wel onthouden van ds Veldjesgraaf want dat was zijn broer die dat gezegd had.
maar toen begon die zich er mee te bemoeien.
Wat bleek nu de broeders zaten daar niet eens op school maar hun ouders waren daar voor bestuurszaken en zij waren mee.
Ik zeg je hoeft alleen maar te getuigen over ds Veldjesgraaf en dan is het genoeg en zelfs dat hoef je niet te onthouden want God zal er wel voor zorgen dat het in orde komt.
En dan mag Jakob weer naar zijn broer Ezau.
toen vroeg er een: en hoe gaat dat dan?
Ik antwoorde dan zal God er wel voor zorgen dat het naar me getelegrafeerd word.
En wat denkt u mensen ? 24 juni 2021 krijg ik een TELEGRAM van iemand met een hebreeuwse naam in de app TELEGRAM. Naar aanleiding van een bericht dat ik schreef over Hugo de Jonge in een TELEGRAM kanaal.
En die Hebreeuwse naam betekent Jakob en diegene is iemand uit woudenberg en we raken in gesprek en als ik vertel dat ik uit Ede kom....
schrijft hij: "Ede, kwam ds Veldjesgraaf daar niet vandaan?"
Ook deze zaak is letterlijk tot in details vervuld en heeft vele zaken in herinnering gebracht.
Ik denk dat ik niet eens alles heb opgeschreven maar het is genoeg.

Ik dank de Heere en geef Hem alle eer Die alles gewerkt heeft en door niemand gekeerd kan worden. Ik zal besluiten met de woorden die God me zondagavond gaf tijdens het bijbellezen.

Wederom geschiedde het woord des HEEREN tot mij, zeggende: Mensenkind, wat is dit voor een spreekwoord, dat gijlieden hebt in het land Israëls, zeggende: de dagen zullen verlengd worden, en al het gezicht zal vergaan?
Daarom zeg tot hen: Alzo zegt de Heere HEERE: Ik zal dit spreekwoord doen ophouden, dat zij het niet meer ten spreekwoord gebruiken zullen in Israël.
Maar spreek tot hen: De dagen zijn nabij gekomen, en het woord van ieder gezicht.
Want geen ijdel gezicht zal er meer wezen, noch vleiende waarzegging, in het midden van het huis Israëls.
Want Ik ben de HEERE, Ik zal spreken; het woord, dat Ik zal spreken, zal gedaan worden, de tijd zal niet meer uitgesteld worden; want in uw dagen, o wederspannig huis, zal Ik een woord spreken, en hetzelve doen, spreekt de Heere HEERE.
Verder geschiedde het woord des HEEREN tot mij, zeggende: Mensenkind, zie, die van het huis Israëls zeggen: Het gezicht dat hij ziet, is voor vele dagen, en hij profeteert van tijden, die verre zijn.
Daarom zeg tot hen: Alzo zegt de Heere HEERE: Geen Mijner woorden zullen meer uitgesteld worden; het woord, hetwelk Ik gesproken heb, dat zal gedaan worden, spreekt de Heere HEERE. (Ezechiël 12:21-28 [DutSVV])

S.A.