maandag 21 juni 2021

Het sacrament ontheiligd. (5)

Je hoopt natuurlijk op bekering en verandering, maar niets is minder waar in de HHG Opheusden. Nu de camera er op staat kan heel de wereld zien waarom ds R. van de Kamp zo'n ontzettende last van zondige gedachten zou kunnen hebben tijdens het gebed. Het valt natuurlijk niet mee om je gemeenteleden op te dragen in het gebed met het beeld van schaars geklede dames voor ogen. Ja dat krijg je als er geen tucht is in de kerk. Als je de sacrament ontheiligende taferelen daar ziet, waan je je in een bordeel. Dan zie je zo'n man als een pooier naast zijn vrouw zitten. MAN! zo laat je je vrouw toch niet voor in de kerk zitten als een slet in een mini jurk. VROUW! zo ga je toch niet op naar het bedehuis ?! De doopjurk van het kind is in verhouding 7 keer langer dan wat de moeder draagt. Allemaal dooie traditie van vroeger en bijgelovig gebruik van het sacrament. Wel de doopjurk van vroeger maar niet de zondagse kleding van vroeger. Hoe kan je daar niet met schaamrood op de kaken bij aanwezig zijn?! Als er geen profetie is wordt het volk letterlijk ontbloot. Dat wordt hier wel zichtbaar. Gods volk kan zo niet opgaan naar de kerk, dat kan echt niet. Als je belijdt een zondaar te zijn en de betekende zaak van de doop te benodigen voor je zelf en je kinderen. Dan ben je ook zwart van de dienstbaarheid dan kom je in een lange zwarte zak in de kerk en niet in wereldse mini jurk. Dus ook dat vloekt met elkaar. Neem aan de volgende verzen maar een voorbeeld:

“En de lieden van Nineve geloofden aan God; en zij riepen een vasten uit, en bekleedden zich met zakken, van hun grootste af tot hun kleinste toe.” (Jona 3:5, Statenvertaling Bijbel)

“En Ik zal Mijn twee getuigen macht geven, en zij zullen profeteren duizend tweehonderd zestig dagen, met zakken bekleed.” (Openbaring van Johannes 11:3, Statenvertaling Bijbel)

“Ik ben krom geworden, ik ben uitermate zeer nedergebogen; ik ga den gansen dag in het zwart.” (Psalmen 38:7, Statenvertaling Bijbel)

“En Petrus stond op, en ging met hen; welken zij, als hij daar gekomen was, in de opperzaal leidden. En al de weduwen stonden bij hem, wenende, en tonende de rokken en klederen, die Dorkas gemaakt had, als zij bij haar was.” (Handelingen 9:39, Statenvertaling Bijbel)

Er zijn zo te zien geen Dorkassen(m/v) meer in die kerk daar. Het levert natuurlijk te weinig winst op om van fatsoenlijke kleding je handel te maken of de naaimachine er bij te pakken.

“En hij zeide: Ik hoorde Uw stem in den hof, en ik vreesde; want ik ben naakt; daarom verborg ik mij.” (Genesis 3:10, Statenvertaling Bijbel)

Adam hoorde Gods stem en vreesde en verborg zich in zijn lichamelijke en geestelijke naaktheid. Wat is daar van nog te vinden in Opheusden.

“Ik was een vreemdeling; en gij hebt Mij niet geherbergd; naakt, en gij hebt Mij niet gekleed; krank, en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht.” (Mattheus 25:43, Statenvertaling Bijbel)

En dan lopen ze daar met hun afgodische ongeloofs mondkapjes door die kerk heen. Nou ik heb van eind 2019 tot nu toe 2021 geen mondkapje gedragen maar op de ic ben ik niet gekomen en corona kreeg ik niet. Je kan natuurlijk zingen dat je vaste betrouwen op God staat maar dan blijkt uit de praktijk wel of het hart er ook in is.

“Dit volk genaakt Mij met hun mond, en eert Mij met de lippen, maar hun hart houdt zich verre van Mij;” (Mattheus 15:8, Statenvertaling Bijbel)

Dat is HHG Opheusden.

“En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.” (Lukas 12:47, Statenvertaling Bijbel)

Ook dit schrijven is lang geleden voorzegd.

S.A.