donderdag 17 juni 2021

Mijnheer Schandalig. (3)

Ronald heette hij. Hij sloop al weg langs het hek van het fietsenhok op het VLC. "Van hem hoef je niet te profeteren wat 'ie moet worden" want dat had hij zelf al gezegd. Hij werd dominee. Nou ja daar wil ik best eens een preek van horen, en misschien zal ik er nog wel een traantje onder laten, maar hij zal het middel van mijn bekering niet zijn. "Buiten de kerk geen zaligheid" beweerde hij weglopend. Nou dat zullen we dan nog wel eens zien. God gaat me buiten de kerk om bekeren. "Waar dan?" Vroeg er een. Gewoon achter de machine antwoordde ik. Nou je hoefde Ronald niet te vragen wat hij er van vond want daar stond hij om bekend. Hij vond het natuurlijk schandalig. Ja net een oude theetante die het laatste nieuwtje hoort en het allemaal maar schandalig vindt. Het is voor meneer schandalig te hopen dat hij met zijn eigen schande in de schuld komt want daar kan hij toch niet mee voor God verschijnen.

Mijnheer schandalig is nog geen steek veranderd en vindt Gods werk nog steeds schandalig, wat een Godslasteraar. Dat mag natuurlijk niet gezegd worden maar ik doe het toch want anders gaan de stenen spreken. Zijn (proto)pauselijke bewering was toendertijd dat buiten de kerk geen zaligheid is. Wat een kerkelijke hoogmoed. De moordenaar aan het kruis is zonder kerk en zonder dominee en zonder sacramenten zalig geworden buiten Jeruzalem. Denk daar maar eens diep over na ds R. Van de Kamp. God werkt door Woord en Geest en hij heeft geen mens nodig. God Zelf riep Abraham uit Ur. En God heeft mij zoals ik had geprofeteerd buiten de kerk om achter de machine gered. Dus wie sprak daar nu de waarheid? meneer schandalig, of ik? Gods werk bewijst de waarheid. De Heere heeft Zijn zaligmakend werk in mijn hart in die fabriek weleens uit de mond van een dominee door Woord en Geest bevestigd zodat ik mijn smaders (mensen en duivels) wat te antwoorden heb. Dat was onder een preek van ds Vlietstra. Dat ging over Christus Die de negenennegentig rechtvaardigen die de bekering niet van node hadden verliet om dat ene verloren schaap te redden. God heeft natuurlijk wel de ambten ingesteld maar als je daar een paus mee wordt of het zielzaligend werk daar toe denkt te kunnen beperken dan vergis je je deerlijk. Niet de kerk is zaligmaker maar Christus is Zaligmaker. Wie door Christus is zalig gesproken is, is de Kerk.

Ik heb ds Klok wel totaal anders meegemaakt. Ik was als klein kind eens mee naar Urk want ze hadden een bruiloft daar in "het gebouwtje". Niemand had boodschap aan mij dus ik liep buiten. Ik bad Heere mag ik een kind van God tegenkomen. Daar liep een man. Bid en u zal gegeven worden. Ik sprak de man aan en hij heette Gerrit Schinkel, hij was dirigent en we raakten aan de praat over zingen en muziek. Hij had een lied gemaakt "ver boven de sterren ligt leven, daar groeit een stad van behoud" Ik vroeg hem: "maar ben je een kind van God"? Nou dat kon hij niet zeggen, maar hij geloofde wel wat hij zong en hoopte er ooit te komen. Nou dat was mis. Verder kijken, bid en u zal gegeven worden.

"de domenai" hoor ik. Is dat de dominee de daar aan komt lopen? Nou die moet ik net hebben. Ik vertelde hem over de dirigent en het gesprek wat we hadden over de zang. Ik zeg urkers houden van zingen en de mensen worden er toch rustig van.

Ik zeg David speelde toch ook op zijn harp en Saul werd daar toch rustig van. Ja zegt ds Klok maar uiteindelijk gooide hij zijn speer naar David, hij bleef een vijand.

Ik zeg als die mensen zalig willen worden en vragen stellen dan worden ze naar de kerk gestuurd. Dan moet jij ze uit leggen hoe ze zalig kunnen worden. Nou ja zegt ds Klok ik weet het ook niet hoor, ik weet niet wat ik die mensen preken moet. Maar als jij het niet weet hoe moeten ze dan zalig worden vroeg ik? Nou zegt ds Klok God brengt Zijn Woord naar de uitverkorenen of Hij brengt ze onder Zijn Woord. Ik zeg dus mensen kunnen ook zalig worden buiten de kerk? Nou zegt ds Klok er is maar een Kerk waar Christus het Fundament van is. Maar kunnen mensen buiten deze kerkmuren ook zalig worden als ze dus in Christus het Fundament zijn? Ja zegt ds Klok want Jozef is vruchtbare tak, zijn takken groeien over de muur. Ik zeg tegen ds Klok zo zal ik zijn. (En zo is het uitgekomen)

Maar je houd toch wel van de Heere? Nee zegt Ds Klok ik heb geen enkele liefde. Wij hebben Hem lief omdat Hij ons eerst heeft liefgehad. Als God Zijn liefde uitstort dan is er pas wederliefde. Ik zeg maar ben je dan wel een kind van God. Nou zegt ds Klok ik weet het niet hoor. Ik zeg maar ik weet het wel. Want Ik heb net aan de Heere gevraagd of ik een kind van God mocht ontmoeten en de dirigent was het niet en behalve jou ben ik niemand tegengekomen. Die bidt die ontvangt. En een beetje liefde heb je ook want anders verdedigde je de waarheid niet toen ik dat zei over die harp van David.

Hoe zit dat met jou vroeg ds Klok? ik zeg nou ik ben nog onbekeerd. Maar als niemand mij kan uitleggen hoe ik zalig kan worden dan weet ik het ook niet.

Ik zeg maar je bent toch net als Amos achter de koeien vandaan gehaald? Tenminste dat hebben ze me verteld. Nee hoor zegt ds Klok. Maar je bent toch wel een knecht van God ? Anders was je toch geen dominee geworden. En dan moet je morgen preken terwijl je het niet weet? Nou dan moet je preken waar we nu over praten en dan begin je met de woorden van het lied. Moet jij mij vertellen wat ik moet preken? zegt ds Klok. Nou zeg ik uit de mond der kinderkens en der zuigelingen hebt Gij sterkte gegrondvest en een klein jongsken zal ze drijven. Maar waarom ga je zelf niet preken zegt ds Klok. Ja zeg ik, ik ben maar een kind en geen dominee en ik kan het ook niet worden als de Heere wil dat ik een profeet buiten de kerk zal zijn. Kom jij dan ook luisteren morgen? Vraagt ds Klok. Ik zeg ik moet straks weer mee naar huis. Waar kom je vandaan? zegt ds Klok.
Uit Barneveld zeg ik. En waarom ben je hier dan? vraagt ds Klok. Ik zeg ik ben hier op de bruiloft. Nou zegt ds Klok ga maar eens kijken of je binnen een kind van God vinden kunt want ik moet weer verder.

Alles wisselt op Zijn wenken, wat wil het geval door Gods voorzienigheid. Ze hadden een paar vuilniszakken kleren gehad en ik paste niet meer in de auto. Dus moest ik maar logeren tot maandag. Dus mocht ik zondag mee naar de kerk bij ds Klok. En wat dacht je ? Hij begon de preek met het lied "ver boven de sterren ligt leven, daar groeit een stad van behoud" hij zegt ik sprak gisteren nog een man uit Barneveld, hij vond het jammer dat hij er niet bij kon zijn[...]" Nou ja hij loog niet want ik ben van het mannelijke geslacht. En toen heeft hij gepreekt over al die zaken uit ons gesprek de dag ervoor zonder dat hij wist dat ik erbij zat. En heb ik het toch gehoord.

Ik heb goede herinneringen aan ds Klok ook al is hij me ten aanzien van mijn zaligheid niet van nut geweest. Ds Klok schaamde zich de woorden van een onbekeerd zondig klein verbondskind (barmitswa) met een profetisch woord van God niet en sprak me niet tegen maar gehoorzaamde het. En ook al was het een zwarte dag in zijn geloofsleven bleef hij vasthouden aan de waarheid van Gods Woord. En daarom kan ik geen speer naar hem werpen. En het was ook de reden dat ik voor de "Klok" kerk onlangs de Heere heb gevraagd om de voorganger op grond van psalm 87:3 berijmd, uit de bijbel "laat de kinderkens tot mij komen." toe te spreken om de kerk te heropenen. Wat God en verhoord en persoonlijk bevestigd heeft. Of ze met hun kerksluiting en verloochening van de kroonrechten van Christus in de schuld zijn gekomen weet ik niet.

Er is grof gezondigd door de kerken. Er is verraad gepleegd aan de zaak van Christus. Ze willen niet vervolgd worden en het kruis dragen. En het zal me een wonder wezen als er nog een Petrus tussen zit die er mee in de schuld komt. Kerkenraden en dominees willen wel erkenning en dubbele eer hebben 1 Tim 5:17 en 1 Tes. 5:12. Maar daar kan geen sprake van zijn als zij zich te buiten gaan in leer en/of leven. En dat is schering en inslag. En degenen die daadwerkelijk met Goddelijke verhoring arbeiden in de binnenkamer in de gebeden en door God in het openbaar worden vergolden "onder ulieden". Die worden door kerkenraden en dominees niet erkent. Mijn getuigenis en Gods werk wordt als schandalig vertrapt en verworpen door Ds R. van de Kamp. En zijn handlanger, een ouderling is geen haar beter met zijn miskenning van de almacht Gods.

Gods woord is glashelder “Verwerp een kettersen mens na de eerste en tweede vermaning;” (Titus 3:10, Statenvertaling Bijbel)

Na twee keer waarschuwen is het klaar. Dan moet het openbaar gemaakt worden in de gemeente van Christus “15. Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.16. Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in de mond van twee of drie getuigen alle woord besta. 17. En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.” (Mattheus 18:15-17, Statenvertaling Bijbel)

“8. Ziet toe voor uzelven, dat wij niet verliezen, hetgeen wij gearbeid hebben, maar een vol loon mogen ontvangen.9. Een iegelijk, die overtreedt, en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; die in de leer van Christus blijft, deze heeft beiden den Vader en den Zoon. 10. Indien iemand tot ulieden komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet. 11. Want die tot hem zegt: Zijt gegroet, die heeft gemeenschap aan zijn boze werken.” (2 Johannes 8-11, Statenvertaling Bijbel)

Kerken die hun kerkschapen buitensluiten in een afgodisch offer aan de "keizer" en de kroonrechten van Christus verraden voor dertig "kerkgangers"  die overtreden en blijven niet in de leer van Christus. En als je die twee keer vermaand hebt door een brief of een gesprek. En ze slaan de waarschuwing in de wind. Braken Godslasterlijke ongeloofstaal uit. En verwerpen bijbelse argumenten en het spreken Gods ook al is dat via een mens. Die moet je niet groeten en blijven ontvangen in je huis. Want anders heb je gemeenschap aan hun boze werken. Want daar draait het dan op uit. En al antwoorden ze niet dan spreken hun voeten wel voor hen.

Ds R. van de Kamp alias meneer schandelijk bijvoorbeeld kon na gedane waarschuwing per email afgelopen zondag wel drie keer naar de kerk gaan maar de deur ging niet open voor alle kerkschapen in de gemeente. Dan spreken zijn daden voor zich. Hij is duidelijk geen David die in de bressen staat maar een Diotrefes.

“En de mensen werden verhit met grote hitte, en lasterden den Naam Gods, Die macht heeft over deze plagen;(geldt ook 100 procent voor corona) en zij bekeerden zich niet, om Hem heerlijkheid te geven.” (Openbaring van Johannes 16:9, Statenvertaling Bijbel)

Dus al preek je nog zo rechtzinnig en loopt de puriteinse vroomheid beide broekspijpen uit. Ronald je blijft zonder bekering een God lasterende pauselijke ketter en een Diotrefes die de kroonrechten van Christus verkoopt voor dertig kerkgangers en verraad pleegt aan de zaak van Christus.

Als een (barmitswa) verbondskind, ook zondig onbekeerd, zijn doop enigzins verstaat. Dan kan het niet anders zijn dan dat deze de last en verantwoording voor de gemeente van Christus gaat gevoelen. Dan kun je niet zwijgen en toedekken al moet je omkomen en overboord. En als het dat niet is dan is je religie enkel ijdelheid.

“En hij zeide tot hen: Ik ben een Hebreer; en ik vreze den HEERE, den God des hemels, Die de zee en het droge gemaakt heeft.” (Jona 1:9, Statenvertaling Bijbel)

“Ga, vergader al de Joden, die te Susan gevonden worden, en vast voor mij, en eet of drinkt niet, in drie dagen, nacht noch dag; ik en mijn jonge dochters zullen ook alzo vasten, en alzo zal ik tot den koning ingaan, hetwelk niet naar de wet is. Wanneer ik dan omkome, zo kom ik om.” (Esther 4:16, Statenvertaling Bijbel)

Als dominees en kerkenraden zich denken te moeten verheffen als waren zij meer dan onnutte dienstknechten en meer als een kerkganger en de waarheid ongehoorzaam. Dan zal God ze straffen.

“En ik hoorde een andere stem uit den hemel, zeggende: Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat gij aan haar zonden geen gemeenschap hebt, en opdat gij van haar plagen niet ontvangt.” (Openbaring van Johannes 18:4, Statenvertaling Bijbel)

“12. Daarom heeft ook Jezus, opdat Hij door Zijn eigen bloed het volk zou heiligen, buiten de poort geleden.13. Zo laat ons dan tot Hem uitgaan buiten de legerplaats, Zijn smaadheid dragende. 14. Want wij hebben hier geen blijvende stad, maar wij zoeken de toekomende.” (HebreeĆ«n 13:12-14, Statenvertaling Bijbel)

https://www.youtube.com/watch?v=Sm0hYyvJJ8s&t=150

S.A.

PS Dit getuigenis gaat niet op zwart. Ik hoef de wereld niet te winnen. En wie het er niet mee eens is mag bidden of God de server laat afbranden.