zondag 25 augustus 2019

De Banier. (4)

Dit is het vierde artikel in de Banier serie. Waarin we de Banier der Waarheid opheffen in de Naam van onze God en Zijn Christus.

Avondpredikatie 11-08-2019 van G.P.P. Burggraaf
Jesaja 62

Om maar meteen tot het punt te komen. Het vinden in Hosea 12:5 (alles wat Burggraaf herhaalt uit zijn vorige preken en we hebben behandeld negeren we hier.)

[...] Te Beth-el vond hij Hem, en aldaar sprak Hij met ons;

Staat in het kader van aantreffen. Jakob trof daar de Heere. God moest Zichzelf weliswaar daartoe wel eerst aan Jakob openbaren in de droom. Maar dan getuigt Jakob er ook van Genesis 28:16

[...] Gewisselijk is de Heere aan deze plaats, en ik heb het niet geweten!

Dezelfde manier van spreken zien we ook in Handelingen 8:40

Maar Filippus werd gevonden, te Azote; [...]

d.w.z aangetroffen. In Hosea 12:5 staat vervolgens:

aldaar sprak Hij met ons;

Omdat het de aartsvaderlijke belofte betrof die hen de in Hosea aangesproken zondige israelieten aanging.

het gaat te Beth-el en in de droom volstrekt niet over het vinden van Jakob in het kader van de gelijkenis van de verloren zoon. Of de bekering, wedergeboorte en rechtvaardigmaking van Jakob. Degenen die zoals Burggraaf arbitrair pauselijk leren van wel zijn inlegkunde drekgod aanbiddende afgescheiden ketters. Want Burggraaf zegt gewoon zo is het en die het anders leren zijn een demon. Nou dat is niet de schrift met schrift vergelijken of het woord met het woord verklaren. dat is manipulatie en paperij. Eigen mening verheffen boven het woord. Niet naar de zin en mening des Heiligen Geestes dus. Burggraaf is in zijn strijd tegen de Beth-el wedergeboorte  Pniël rechtvaardigmaking dwaal onzin zelf in dwaling gevallen! Hij wil net als de afscheiding bekeringsverhalen inlezen in de schrift daar waar er helemaal geen sprake is van de bekering. En dat moet dan natuurlijk gepaard gaan met inlegkunde want ja anders word het wel een dun en incompleet verhaal. Men heeft niet genoeg aan het kale naakte onvervalste woord van God. er moet altijd nog wat bij om het aan te dikken. Om de valse dogma's pauselijk inlegkundig kracht bij te zetten.

jesaja 65:1 slaat niet op Jakob te Beth-el maar op de heidenen zoals in romeinen 10:19-21 is te lezen. er worden in onze dagen ook van de kansel van Burggraaf aanslagen gepleegd op het heilig Woord van God.

De roeping van Johannes de Doper was inderdaad om de weg des Heeren te bereiden en in de wildernis een baan te maken voor onze God. dus dan staat de openbaring van God centraal. maar Burggraaf doet het tegenovergestelde want hij stelt inlegkundige valse bekeringsverhalen centraal DAT IS NIET DE BANIER OPHEFFEN, DAT IS DE ROEPING VAN JOHANNES DE DOPER VERVALSEN.

Zoals Jurie van den Berg vertelt in zijn audiogetuigenis dat hij meegemaakt heeft met ds A. Kort zo heb ik dat met Burggraaf ook meegemaakt. Hè als God je ziel dan red. Je kent Christus als je Zaligmaker. Je bent blij een kind en knecht van God te hebben gevonden. Je leest die boeken en artikelen je herkent je eigen bevinding van de rechtvaardiging van de goddeloze in de leer in die boeken en artikelen en later de preken. en dan schrijf je zo iemand eens een bericht. en dan zijn ze heel verheugd met je bekering oh en dan plaatsen ze die brief (niet de orginele tekst) gewijzigd op hun website terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. Hè het was gewoon persoonlijk bedoeld. Maar dan heb je nog tunnel visie, je hebt alleen maar oog voor wat je zelf ook meegemaakt hebt. Maar als je dan verder op de weg bent en de Heere gaat onderwijs geven, Ik begon al die boeken uit mijn jeugd van die zolderkamer op te zoeken op internet en te onderzoeken bij het licht van Gods Woord en Geest en de gaven die God gegeven heeft. en God opende  het verleden voor me. en leidde me weer terug naar mijn jeugd. Waar God de gordijnen voor Zijn verborgen raad wegschoof en de toekomst openbaarde en waar de gebeden en klachten lagen. die nu allemaal tot vervulling komen. Dat was allemaal geloof en gebed en werken de Heiligen Geestes MAAR IK WAS TOEN ABSOLUUT NIET GERED. en toch geloofde ik in God en toch bad ik door de Heilige Geest en toch versierde God mij met gaven des Heiligen Geestes. maar ik was melaats net als Naäman de Syriër. en ik wist toen niet of ik bekeerd zou worden. Ik bad er wel om want de enige duidelijke bekering die ik kon vinden was de moordenaar aan het kruis en ik vroeg of ik zo bekeerd mocht worden als een moordenaar aan het kruis. en God heeft me verhoord jaren later. Let wel door recht. Maar goed dan lees je die artikelen je bid, je onderzoekt en je volgt en dan ga je dingen zien die niet kloppen en eerst zwijg je nog. maar op een gegeven moment kun je niet meer zwijgen ja daar zorgt de Heere voor. en dan krijg je de zelfde behandeling als Jurie bij Kort krijgt. Dan worden er benjaminietische schandstukken gepleegd. Zoals die Benjaminiet Cusch uit psalm 7 Gods beminde David met leugen en bedrog en aanslagen probeerde te vermoorden. dat is het liefste werk van de duivel om Gods volk te benauwen en te vernielen het liefst via een ander kind van God. dan kan de duivel de wereld wijzen op al die scheuringen. Dan proberen ze je op alle manieren monddood te maken en je in de kuil te werpen hè zoals Gad Jozef in de kuil wierp en Cusch David belasterde en een aanslag op zijn leven wilde plegen. Dan willen ze je monddood maken, negeren. belachelijk maken, valse ontmaskeringen, valse oordeelaanzeggingen. allemaal omdat ze meenden onfeilbaar te zijn als paulus dat zeggen ze natuurlijk niet rechtstreeks maar ze wekken subtiel de indruk. en als je ze daar dan op aanspreekt dat ze geen onfeilbare paus zijn dan doen ze een stapje terug, heel nederig natuurlijk dan zeggen ze: "we pretenderen niet dat we niet kunnen dwalen maar bewijs het dan met het woord." terwijl je al duizend keer met het woord gekomen bent. maar ja daar kunnen ze natuurlijk niet voor vallen want ze willen hun naam en eer en drekgod niet kwijt, ze willen zich niet bekeren. maar saulus mocht vallen EN DAT DROEG VRUCHT door zijn prediking zijn miljarden mensen tot bekering gekomen. Maar ja als Burggraaf zoals de dominees en kerken afgoden en ketterijen aan de hand wil houden dan zal de Heere ondanks die goddeloosheden Zijn huis volmaken. maar dan is dat  tot eeuwige schande van die dominees en kerken en evangelisten. Dat Luther het woord van God in de bibliotheek van de paus vond om het zo maar eens te schrijven daar krijgt de paus de eer niet van. Nee die wordt bestraft om zijn ketterijen en afgoden.

Maar die Cuschieten en Gadieten doen dat niet gratis en als je een waar kind van God bent dan ga je absoluut buigen voor de waarheid en je bekeren:

Efeziërs 5:5
Want dit weet gij, dat geen hoereerder, of onreine, of gierigaard, die een afgodendienaar is, erfenis heeft in het Koninkrijk van Christus en van God.

Psalmen 7:4-7
4. Heere, mijn God, indien ik dat gedaan heb, indien er onrecht in mijn handen is; 5. Indien ik kwaad vergolden heb dien, die vrede met mij had; (ja, ik heb dien gered, die mij zonder oorzaak benauwde!) 6. Zo vervolge de vijand mijn ziel, en achterhale ze, en vertrede mijn leven ter aarde, en doe mijn eer in het stof wonen! Sela. 7. Sta op, Heere, in Uw toorn, verhef U om de verbolgenheden mijner benauwers, en ontwaak tot mij; Gij hebt het gericht bevolen.

Psalmen 7:11-14
11. Mijn schild is bij God, Die de oprechten van hart behoudt. 12. God is een rechtvaardige Rechter, en een God, Die te allen dage toornt. 13. Indien hij zich niet bekeert, zo zal Hij Zijn zwaard wetten; Hij heeft Zijn boog gespannen, en dien bereid. 14. En heeft dodelijke wapenen voor hem gereed gemaakt; Hij zal Zijn pijlen tegen de hittige vervolgers te werk stellen.

Een kind en knecht van God kan in zonde in afgoderij in dwaling vallen we zien het bij Salomo maar daar kan hij niet in blijven VERGEET DAT MAAR God heeft Salomo vreselijk gestraft. zijn koninkrijk werd van hem gescheurd. Dus het zal blijken of Burggraaf een waar kind van God is aan hun vruchten zult ge hen kennen.

Burggraaf leert ook dat de gevallen zondige mens de oude mens onder de wet is maar bij de nieuwe mens is het dan een onpersoonlijke lap vlees. Hoe verzint hij het. Dus toen David onder de toelating van God en onder de inhouding van de Heilige Geest met Bathseba in de zonde viel door eigen schuld. Omdat ook hij na ontvangen genade een compleet en geen halve gevallen zondige mens is gebleven. aangezien we door genade in dit leven geen heilige zondeloze natuur krijgen. zou hij volgens Burggraaf een levenloze lap vlees zonder ogen, hart, hoofd, begeerte en gedachten zijn. wat een onzin.

De oude mens is de gevallen zondige mens onder de wet die zich onder de toelating Gods uitleeft in de zonde. voor zover God het niet tegenhoudt dus. en God maakt ook wel eens gebruik van zulke mensen ik weet het uit mijn eigen leven. hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en duivelen uitgeworpen. maar daarbij zijn ze nog steeds verdoemelijk voor God door de val in adam en het leven in de zonde.

De nieuwe mens is de gevallen zondige mens onder de genade die zich onder de toelating Gods uitleeft in de zonde WARE HET NIET dat de Heilige Geest in hen werkt, want als de Heilige Geest Zijn werking enigerlei wijze inhoudt, dan valt die gevallen zondige mens direct terug opzichzelf en in de zonde. maar daarbij zijn ze nog steeds rechtvaardig voor God want de nieuwe mens bestaat niet in een verandering van de natuur en wordt niet afgerekend naar zijn wandel maar in de toerekening van het bloed en de  gerechtigheid van Christus.

De gevallen zondige mens in Christus, de nieuwe mens zal wel sterven en dan in de opstanding vernieuwd worden maar daarvoor is hij springlevend anders kon Gods volk in geen zonde vallen.

Dus die oude en die nieuwe mens dat is hoe God de mens ziet in zijn staat. dus buiten Christus onder de wet verdoemelijk of in Christus onder de genade  rechtvaardig.

Maar dat betekent natuurlijk niet dat God niet ziet op de toestand van die gevallen zondige mens in zijn genadestaat. die gevallen zondige mens die naar het oordeel van God volkomen heilig en rechtvaardig is in Christus. is van zijn gevallen zondige natuur nog niet af want die verderfelijke sterfelijke moet door de dood heen onverderfelijkheid en onsterfelijkheid aandoen. daarom wordt een kind van God ook bevolen:

Kolossenzen 3:5
Doodt dan uw leden, die op de aarde zijn, namelijk hoererij, onreinigheid, schandelijke beweging, kwade begeerlijkheid, en de gierigheid, welke is afgodendienst.

Dat wordt door Burggraaf ook verkeerd verstaan en geleerd. er moet onderscheiden worden statelijke heiligmaking door toerekening van de gerechtigheid van Christus en standelijke heiligmaking. Daar wordt de gevallen zondige mens niet heiliger van. geen heilig vlees! niet door toerekening, niet door wandel. Maar kijk daar heb je het, het ziet op onze wandel die moet heilig gemaakt worden. en dan moet de gevallen zondige natuur als het ware gedood worden er onder gehouden worden. dat gebeurt niet door de werken der wet ook niet door die zondige gevallen mens maar door de Heilige Geest:

Filippenzen 12. Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven: 13. Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen.

Je kunt niet meer standelijke ofwel praktische heiligmaking produceren dan dat God geeft. Je kunt niet heiliger wandelen dan God geeft. Je kunt niet meer vruchten dragen dan dat God er laat groeien.

Johannes 15:4-5
4. Blijft in Mij, en Ik in u. Gelijkerwijs de rank geen vrucht kan dragen van zichzelve, zo zij niet in den wijnstok blijft; alzo ook gij niet, zo gij in Mij niet blijft. 5. Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen.

Markus 4:20
En dezen zijn, die in de goede aarde bezaaid zijn, welke het Woord horen en aannemen, en dragen vruchten, het ene dertig-, en het andere zestig-, en het andere honderd voud.

Burggraaf kan zijn valse ladder leer wel blijven herhalen maar die is lang en breed weerlegd, Jakob zag niet op die ladder als zijn Zaligmaker ook niet op die engelen. bovendien spreekt Burggraaf zichzelf tegen want hij zegt dat de verbondsGod JEHOVAH dat die Christus is. en Die stond bovenaan die ladder. dus dan heb je twee Christussen. Maar ik zal u er meteen bij zeggen dat de drieënige God op die ladder stond want de Vader de Zoon en de Heilige Geest Zijn Die ene HEERE. Men wil overal een Christus in zien. sprak die ladder Jakob zalig? nou die stomme ladder zei niets. zelfs die engelen zeiden niets. het was God die sprak. niet door de engelen niet door de ladder. Hij Zelf. als God die ladder de mogelijkheid had gegeven om te spreken om te zeggen wat hij was dan had die ladder gezegd ik ben een dood stuk hout. God sprak tot Jakob en wat God tot Jakob sprak daar ging het om. Het beeld van de ladder met de engelen was maar bijzaak en slechts om Jakob er bij te bepalen dat hij een boodschap van God ontving. als Ik straks mag sterven en Jakob ontmoeten in het Vaderhuis met de vele woningen dacht je dan dat Jakob het nog over dat stuk hout zal hebben. dan weet je echt niet wat je zegt. dan zal  hij en ik met hem geheel vervuld zijn van dat beloofde Zaad. dat op golgotha gestorven is.

Jesaja 53:10-11 10. Doch het behaagde den Heere Hem te verbrijzelen; Hij heeft Hem krank gemaakt; als Zijn ziel Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij zaad zien, Hij zal de dagen verlengen; en het welbehagen des Heeren zal door Zijn hand gelukkiglijk voortgaan. 11. Om den arbeid Zijner ziel zal Hij het zien, en verzadigd worden; door Zijn kennis zal Mijn Knecht, de Rechtvaardige, velen rechtvaardig maken, want Hij zal hun ongerechtigheden dragen.

Als je het dan over hout wil hebben. Heb het dan eens over dat vloekhout op golgotha das echt. Daar is het gebeurd. Maar maak er geen Christus van want dan heb je een afgod. en daar ga je eeuwig mee verloren.

De HEERE is mijn Banier! en God zal Amalek geheel verdelgen AMEN.