zondag 9 juli 2023

Onbeantwoorde liefde. (Kledingbeleid VLC en kaanancourant.nl)

Hierbij publiceer ik een onbeantwoorde brief aan het VLC.

Toch beantwoord door het nieuwe kledingbeleid op het VLC: RD artikel

Wellicht mag deze brief anderen stichten en tot zegen zijn.

En weer anderen tot beschaming, bekering en berouw zijn.

 

Met name de schrijvers van de spotkrant genaamd: "kanaancourant.nl" die ook weer zo nodig een duit in het zakje moesten doen: spotartikel

Een passende naam gezien de spottende toon, inhoud en doelstelling van deze goddeloze, geesteloze, sodomitisch gepeperde website: over ons

Totdat de Heere HEERE er een einde aan maakt net als met Kanaän lees Genesis 15:16-21.

Uit het hart van deze Kanaänieten komen zo blijkt wel ook voort boze raadslagen lees Mattheüs 15:18-19, Spreuken 16:17.

De vruchten van de Geest zijn niet de hilariteit, satire, spot en gekkernij lees Efeziërs 5:1-7, Judas 1:10,  Galaten 5:22. 

De brandende begeerte naar hilariteit is niet de brandende begeerte van de dichter van Psalm 84:3

Op de kanaancourantschrijvers is ook Romeinen 3:17-18 van toepassing al zullen ze dat wellicht stellig ontkennen of spottend beamen.

Dus mogen ze met de woorden van Mattheüs 12:36 tot zichzelf inkeren.


Hieronder de brief:

"Heel fijn dat u in gesprek bent over het kleding beleid (met diverse partijen).

Sla het gesprek met God de Heere daarin vooral niet over.

En trek u vooral Gods Woord aan bij het bepalen van het kledingbeleid.

Het is goed om te lezen dat u heel vrijmoedig en duidelijk aangeeft dat een korte broek voor jongens niet toegestaan is.

Het zou u sieren net zo vrijmoedig en duidelijk aan te geven dat het voor meisjes niet is toegestaan een korte rok/jurk te dragen.

Zodat ook onze "refo/christelijke/lodo/fraanjer/enz" meisjes er niet als hoeren bij lopen en een aanstoot zijn en aanstoot geven.

En Gods heilige Naam niet langer door ons doen en (na)laten grof gelasterd word in de wereld.

Laten ons terugkeren tot God en onze schaamte en schande bedekken tot aan de enkels.

Laat ons daarmee belijden voor God en ons eigen geweten en de wereld dat we gevallen zondaren zijn en onze naakte onschuld verloren hebben.

Dat onze (geestelijke) naaktheid bedekt moet worden met een vreemde gerechtigheid die de bloedgerechtigheid van Jezus Christus is.

Wellicht kunt u samenwerken met de diaconieën van diverse kerken om die gezinnen te helpen voor wie het financieel moeilijk wordt om hun garderobe te reformeren en aan te passen aan de eisen van Gods Woord.

Wellicht kunt u naaicursussen organiseren voor degenen die niets fatsoenlijks kunnen vinden in de winkel.

Er is geen enkel excuus om God niet te vrezen ´t Allerhoogst en eeuwig goed ook in de klederdracht.

(Openbaring 1:13) En in het midden van de zeven kandelaren Een, den Zoon des mensen gelijk zijnde, bekleed met een lang kleed tot de voeten, en omgord aan de borsten met een gouden gordel;

Als de Rechtvaardige zo gekleed gaat in de hemel, Die op aarde gesproken heeft:

(Johannes 8:46) Wie van u overtuigt Mij van zonde? En indien Ik de waarheid zeg, waarom gelooft gij Mij niet.

Hoeveel te meer zijn wij arme dwaze gevallen zondaren geboden onszelf te bedekken en God niet nog meer te vertoornen met een oneerbaar gewaad?!

Ik wens u Godsvreze toe in deze zaken want uiterlijke zaken zijn geestelijke zaken want al wat uit het geloof niet is dat is zonde.

U begrijpt hopelijk wel dat (halfslachtig)  wetticisme dat het al dan niet op een akkoordje gooit met de geest van de tijd niets van doen heeft met de Geest van Christus en voor God niet bestaan kan.

Het leven is geen spelletje ook al ben je een onbekeerde leerling of ouder of docent of directielid en we moeten eenmaal rekenschap afleggen voor Gods rechterstoel van alles tot aan elke centimeter bloot en elke gedachte en elk ijdel woord toe.

En misschien heeft u deze dingen al zo vaak gelezen of gehoord in andere bewoordingen.

Maar ik wil u en iedereen ernstig voorhouden het pad van Bileam niet in te slaan of te bewandelen door nalatig te zijn in het kledingbeleid en het onderwijs daaromtrent thuis, in de kerk en op school.

Waarover onze Heere Jezus ook spreekt:

(Openbaring 2:14) Maar Ik heb enige weinige dingen tegen u, dat gij aldaar hebt, die de lering van Balaäm houden, die Balak leerde den kinderen Israëls een aanstoot voor te werpen, opdat zij zouden afgodenoffer eten en hoereren.

Je kunt beter heel je leven met een zak bekleed profeteren (openbaringen 11:3) dan de duivel een vinger geven en omkomen in je zonden.

Van mijn part publiceert u het in de schoolkrant dan is niemand meer te verontschuldigen,

Ik wens u Gods wijsheid en genade toe in deze zaken.

Vriendelijke groet,

S.A. Top (vader van drie leerlingen op het VLC)"