donderdag 27 mei 2021

Piet Burggraaf en Jurie van den Berg in hetzelfde oordeel dat zij ds A. Kort aanmeten. (PS)

Citaat uit artikel op derokendevlaswiek.com van Burggraaf: "CIP-INTERVIEW MET DS. A. KORT KLOPT VAN GEEN KANT De bekering van Kort was slechts van tijdelijke aard, aangezien hij als een vetgeworden Jeschurun met het grootste gemak getuigen van Christus (o.a. broeder Jurie en ondergetekende) nog steeds op het hart trapt en daarmee Christus Zelf op Zijn hart trapt. Kort heeft voor zijn lasterbrieven jegens Jurie en ondergetekende geen vergeving van node. Het zij hem van mijn zijde vergeven. Maar met zijn bizarre zonden en die van openbare nalatigheid ten aanzien van onderstaande zaken, staat hij bij God in de schuld en vervloekt mag ik zijn als we daar Gods bestraffende Woord niet tegenover stellen." 

Commentaar: Volgens de maatstaf die Burggraaf hier aanlegt zijn Jurie en hij zelf maar tijdelijk bekeerd. Want zij hebben voor hun lasterbrieven jegens mij geen vergeving van node. Het zij ze van mijn zijde vergeven. Maar zij staan hiermee wel bij God in de schuld. In hoeverre de maatstaf van Burggraaf van toepassing is op ds A. Kort is onmogelijk te beoordelen gezien het feit dat al die briefwisselingen niet in hun geheel en ongewijzigd zijn gepubliceerd. Dat ds A. Kort het boek wedergeboorte of schijngeboorte heeft geschreven ook in al zijn onvolmaaktheid en tuchtloze slapheid is verhoring van God op mijn gebed. En dat ds A. Kort bij de oudgereformeerde gemeente terecht is gekomen is ook verhoring van mijn gebed "de tijd is voorts kort, dus moet er ook een Kort naar de oud gereformeerden" opdat de hervormde leer ook in de afscheiding zou klinken. Dat ds A. Kort daarvoor zijn gemeente moest verlaten was geen bezwaar. 1 kor 7:29 Maar dit zeg ik, broeders, dat de tijd voorts kort is; opdat ook die vrouwen hebben, zouden zijn als niet hebbende; Dus ds A. Kort zit daar precies op de goede plek. Ik wordt keer op keer weer verrast hoe God al die gebeden openbaringen en profetieën vervuld. 

S.A.

 

PS onderstaande kennisgeving verzonden:

 70 x 70

Die bereidheid is er. Maar de inlegkunde drekgod Izebel leringen worden niet getolereerd. Net zo min als de lasteringen en de leugens en een wandel niet naar het evangelie.


S.A.